Wednesday, November 29, 2006

وبلا گ جعبه خاطرات ضد مورچه: راهکاری جدید برای سانسور؟

این خبر را روزنامه ایران منتشر کرد : دبيرخانه شوراى اطلاع رسانى دولت از ابلاغ آيين نامه ساماندهى و ممانعت از مطالب غيراخلاقى و غيرمجاز در پايگاههاى اينترنتى خبر داد .

محمد تورنگ - مدير گروه فرهنگى اجتماعى دبيرخانه شوراى اطلاع رسانى دولت گفت : "اين مصوبه بر اساس تصميمات شوراى عالى انقلاب فرهنگى و به منظور انتظام امور و فعاليتهاى اطلاع رسانى تصويب و ابلاغ شده است"

طبق اين مصوبه وزارت فرهنگ و ارشاد موظف است نسبت به حمايت از فعاليت هاى اينترنتى مجاز اقدام و ساز و كار مناسب اجرايى براى حمايت از عوامل تقويت كننده فعاليتهاى سالم و مفيد اينترنتى با اولويت خبررسانى را اتخاذ كنند.

بر اساس ماده ۷ اين مصوبه بر ممنوعيت نشر مطالب الحادى ، توهين به اديان آسمانى و مقدسات، تفرقه افكنى و خدشه در وحدت ملى، توهين به اقوام، ترويج امور غيراخلاقى، اهانت به اشخاص حقيقى و حقوقى، انتشار اطلاعات خصوصى و شخصى افراد و نشر اكاذيب در قالب هر نوع داده اعم از متن، صدا، عكس، تصوير، فيلم و.... تأكيد شده است .

تورنگ در خصوص رسيدگى به شكايات از فعاليتهاى سايت ها گفت: "تذكر رسمى براى حذف داده هاى ممنوع و ارسال گزارش براى كارگروه، تعيين مصاديق پايگاههاى غيرمجاز اينترنتى از جمله موارد در نظر گرفته شده براى جلوگيرى از انتشار مطالب غيراخلاقى و مواردى از اين دست است "

این اقدام ابلاغیه جدید را بگذارید کنار اظهارات آقای وزیر ارتباطات که چندی قبل گفته بود : "کاربران خانگی نیاز به اینترنت پر سرعت ندارند" آنوقت پرتقال فروش پیدا می شود .

وبلا گ جعبه خاطرات ضد مورچه: راهکاری جدید برای سانسور؟