Saturday, November 04, 2006

وبلاگ خسن آقا : عجب دنیایی است این دنیای دو رو و حقه و نیرنگ



جهت اطلاع!


این درگیری اخیر مسابقات وبلاگی را مشاهده کردید!؟ این جدال روزانه در هر گوشه این دنیای رسانه‌ای پر سود در جریان است. فقط این یکی نظر ما را بیشتر جلب کرد چونکه در محیطی بود که به ما مربوط می‌شد.

سه سال پیش توی آلمان منزل یکی از دوستان یک تله‌ویزیون ایرانی را از طریق ماهواره دیدم که قبلا ندیده بودم، نام این کانال ایران موزیک بود با یک لوگو به شکل یک m دو رنگ، حتما اگر اهل تله‌ویزیون باشید آنرا دیده‌اید. آن موقع این کانال متعلق به حکومت نبود یا حداقل از نظر ظاهری چنین به نظر می‌رسید. دلیل این نتیجه گیری من از این منظر بود که هیچ آثار اسلامی در آن مشاهده نکردم در ضمن موزیک‌هایی که پخش می کرد 50 درصد خارجی پاپ و 50 درصد موزیک پاپ ایرانی ضد انقلاب! بود. نکته جالب دیگری که در این تله‌ویزیون دیدم این بود که هیچ تبلیغی هم پخش نمی‌کرد یا حداقل در آن یکی دو سه ساعتی که من دیدم پخش نکرد. با خودم فکر کردم این تله‌ویزیون که نه تبلیغ پخش می‌کند و نه مال حکومت اسلامی است و نه ایدئولوژی بخصوصی به خورد تماشاگر می‌دهد، پس از چه منبعی کسب درآمد می‌کند!؟ و اصولا هدفش از پخش برنامه چیست!؟ آخه می‌دانید که در این روزگار بده بستان کسی مجانی برای کسی قدمی برنمی‌دارد، پس در نتیجه این تله‌ویزیون از کدام کانال کسب درآمد می‌کند و این خیرات و بخشش فی سبیل الله از چه جهت است!؟

حالا یکی دو ماه است که دوباره این کانال را یکی دوبار مشاهده کرده‌ام این بار اما گویا این تله‌ویزیون هم اسلامی شده یا شاید هم بوده و تا حالا آنرا مخفی می‌کرده تا بتواند با جلب تماشاگر تا وقتی که جایگاهی پیدا کرد و بعد چهره واقعی بنماید!

مساله کسب قدرت و همچنین نگه داشتن آن همیشه بستگی دارد به کنترل رسانه‌ها و خصوصا رسانه‌های همه گیر. اینکه اولین مکانی که به تصرف انقلابیون در می‌آید اکثرا تله‌ویزیون است به همین دلیل است. اینکه رهبر معظم نماینده در رسانه‌های عمده دارد از همین روست و اینکه بطور کلی قدرت های اقتصادی همیشه در پورت فولی خود مقدار زیادی سهام رسانه‌ای دارند هم از همین روست.
وقتی رژیم یک وبلاگ فکسنی مثل وبلاگ حقیر و هزاران وبلاگ مثل خُسن آقا را چنان سانسور می‌کند که هیچ تنابنده‌ای نتواند حتی نام آنها را هم در اینترنت جستجو کند، بی دلیل نیست! حتی یک سوراخ کوچک هم نباید باز باشد و از همه مهم‌تر اینکه رژیمی که همه سوراخ‌های اینترنت را بسته و حتی سرعت آنرا هم می‌خواهد محدود کند همه دال بر این دارد که این رسانه می‌رود تا جایگاه رفیعی پیدا کند و آخرالعمر اینکه سایت پیک نت که یک رسانه وابسته به حزب توده است روزانه 22 درصد از 50 تا 70 هزار هیت خود(1) را از ایران می‌گیرد نیز خود دال بر این است که توده‌ای‌ها هم با رژیم هستند. آخه وقتی برای شرکت در انتخابات تبلیغ می‌کنند مگر می‌توان آنها را ضد رژیم دانست!؟ خصوصا وقتی که سانسور شامل حال آنها نمی‌شود.

باز هم اینکه اگر عده‌ای به پروپای حسین درخشان می پیچند خود به خود به این معنا نیست که آنها مخالف رژیم هستند بلکه می‌تواند دلیل این باشد که عده‌ای از اینها متعلق به گروه‌هایی از گروه‌های گوناگون داخل رژیم باشند که با هم در جدال‌اند. خصوصا وقتی می‌بینیم که همین‌ها یک مرتبه درست شب قبل از انتخابات خواب نما می‌شوند و فرمان به رای دادن به هاشمی می‌دهند، یادمان باشد که رژیم همیشه عده‌ای را در نمک می‌خواباند برای روز مبادا. خصوصا وقتی که یکی از نوکران حلقه به گوششان دستش رو می‌شود باید یک مهره دیگر را وارد میدان کرد پس چه بهتر که از این جدال هم استفاده ابزاری کرد و مهره جدید را وارد میدان کرد.
خلاصه مطلب اینکه اگر کسی تخم گذاشت به این معنی نیست که مرغ است و یا اگر بار برد باز هم به این معنی نیست که شتر است، باید این فرض را هم در نظر گرفت که ممکن است طرف شتر مرغ باشد.

چیزی که مرا در این درگیری‌های خنده‌دار وبلاگی بیشتر می‌خنداند این است که می‌بینی بعضی هزار نوع فحش نثار این درخشان مادر مرده می‌کنند ولی کنار وبلاگ خود لینک طرف را هم گذاشته‌اند و بالای لینک‌ها هم نوشته‌اند لینک به دوستان!! عجب دنیایی است این دنیای دو رو و حقه و نیرنگ!


(1) آمار هیت‌های پیک نت در یک ماه گذشته:
کشورها: مقام اول ایران با 22 درصد
امروز تا ساعت 09:30 : 18100
آمار این هفته
آمار این ماه

پ.ن.:
فقط جهت اطلاع:
پیگیر هیت افرادی باشید که با نوشتن نام هنرپیشه بیچاره‌ای که این روزها در رسانه‌ها مطرح است را بگیرید تا متوجه شوید از چه می‌گویم.
چقدر این بشر دوپا کثیف و مفلوک است.