Friday, November 17, 2006

وبلاگ کار پدیم : این مطلب کاملاً جدی است / جایزه بدون قرعه‌کشی/ یک عدد سکه طلا!

یک عدد سکه طلا بدون قرعه کشی نصیب کسی خواهد شد که بهترین راهکار عملی برای مهاجرت به خارج از کشور را تحت شرایط زیر به من پیشنهاد کند:

۱- کشور مورد نظر باید کشوری کاملاً توسعه‌یافته باشد، مثل اکثریت کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، استرالیا و … چون اصلاً قرار نیست از دره دربیام برم توی چاه!

۲- در کشور مقصد باید از همان ابتدا امکان کار کردن وجود داشته باشد، از لحاظی مالی در وضعی نیستم که بدون کار مدت زیادی دوام بیاورم. اصلاً اهل سوسول بازی و ننه من غریبم بازی نیستم، کار میکنم عین تراکتور؛ برای چند ماه اول هم حاضرم کارهای چیپ انجام بدم به شرطی که بعد از مدتی امکان کار تخصصی در رشته خودم امکان‌پذیر باشد. خلاصه آینده کاری خوب مورد نظرم است.

۳- مهاجرت از طریق ویزای تجاری یا سرمایه‌گذاری بدرد من نمی‌خورد. اگر ۱۲۰ هزار دلار داشتم نیازی به بذل و بخشش سکه برای دریافت راهکار نبود!

۴- مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی و دانشجویی قابل قبول است به شرطی که امکان کار در حین تحصیل و همچنین تبدیل ویزا بعد از اتمام درس به ویزای کاری یا اقامت دائم در کشور مقصد امکان پذیر باشد.

۵- کل هزینه‌‌های راهکار شما باید کمتر از ۱۰ میلیون تومان شود، پس لطفاً همه هزینه‌های اولیه مانند بلیط و ویزا و زندگی در روزهای اول و وکیل و … را در نظر بگیرید.

۶- شرایط من هم اینطوریه: لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه دولتی با معدل بالا، دو سال سابقه کار غیر رسمی (بدون بیمه) که بصورت صوری میتواند افزایش هم پیدا کند! بعلاوه دو سال خدمت در نیروی هوایی (بعضی از کشورها دو سال خدمت سربازی را سابقه کار محسوب میکنند)؛ کمی هم تجربه طراحی و برنامه‌نویسی؛ تا ۲ الی ۳ ماه آینده IELTS با نمره ۵/۵ تا ۶ را هم خواهم گرفت. دو تا عمو و یک مادربزرگ در آمریکا و یک دایی در سوئد دارم. در ضمن مجردم و قصد ازدواج ندارم مگر بصورت صوری.

۷- دنبال یک راهکار عملی ۱۰۰٪ موفق نیستم، تا حدی اهل ریسکم؛ بنابراین پیشنهاداتی که ارزش امتحان کردن را داشته باشند هم پذیرفته می‌شوند.

۸- دو نکته مهم را نظر بگیرید، اولاً حرف از اون قرعه‌کشی مسخره لاتاری آمریکا نزنید که شش سال ما را گذاشته سر کار. دوماً من در شناسایی وکلا و مشاوران تقلبی و پدر سوخته امور مهاجرت تخصص دارم پس لطفاً از این راه وارد نشوید.

۹- ممکنه پیشنهاد ازدواج صوری با یک خانم لیسانسه را بکنید؛ این راه را خودم بلدم ولی مشکلات زیادی دارد و در اولویت آخر اقداماتم قرار دارد.

همچنین این جایزه می‌تواند نصیب کسی شود که بتواند من را به ماندن در کشور متقاعد کند