Thursday, November 02, 2006

وبلا گ روزمره : اینترنت خوب، اينترنت بد ... و .... "آموزش از راه دور ارزش‌هاي اخلاق"!



" همايش زنان و اينترنت در هزاره سوم"

تمام شهر را پر كرده‌اند با بيلبوردهاي مربوط به اين همايش.

حتما ما هم بايد كلاهمان را هفت آسمان بيندازيم بالا و بگوييم به!به! دستتان درد نكند.



همايش زنان و اينترنت

امروز سر كلاس جامعه شناسي ارتباط جمعي، استادمان شهلا اعزازي درباره اين همايش گفت. من اعتراض كردم كه وقتي كلمه زن فيلتر است چه فرقي مي‌كند كه اين همايش باشد يا نباشد. بعد اعزازي گفت جدي فيلتر است؟ دلم مي‌خواست همان جا گريه كنم.

خيلي وقت‌ها حواسم نبوده و با علاقه كامل نشسته‌ام كه موضوعي را جستجو كنم و بعد ديده‌ام كه اين كلمه فيلتر است و دلم خواسته كه كيبورد را بكوبم توي مانيتور. اين توهين علني به زن است. اين كه بگويند زن يعني گناه، يعني هرزگي، زن يعني فقط پايين تنه. الان هم كه دارم اين را مي‌نويسم عصبي شده‌ام.


تازه پررو پررو همايش هم برگزار مي‌كنند و از نقش اينترنت در افزايش اقتدار زنان مي‌گويند. واقعا كه وقاحت هم اندازه‌اي دارد. كسي حوصله دارد يك آيكون طراحي كند و به همايش اعتراض كنيم در حاليكه "زن" فيلتر است؟


جالب اينجاست كه هيئت داوران همايش هم همه از دانشگاه امام حسين و مالك اشتر و سپاه هستند.

حتما منظورشان از اينترنت آن اينترنت بدهايي نيست كه ما مي‌رويم و مي‌فهميم كه حقوقي داريم. حتما آن سايت‌هايي كه راجه به كمپين مي‌نويسند و ... غيراخلاقي است از نگاهشان.... اووف! خسته شدم. توي پوسترشان نوشته:

آموزش از راه دور ارزش‌هاي اخلاق
!