Wednesday, November 22, 2006

وبلاگ کلاغ سیاه: زمانه ، راديوي وبلاگها نيست (3)



آهای ملت ، این اتفاق با مزه ایه که رادیو زمانه برای جذب انتقادات یک مسابقه با جوایز نفیس راه اندازی کرده ، با این توصیف ما الان در حال گرم خودمان برای مسابقه هستیم .

یک رادیو میتونه یک خبرگزاری نباشه ( به معنی تولید خبر ) اما میتونه متناسب با اخبار روز برنامه هائی تولید کنه که اطلاعات عمومی شنونده رو بالا ببره. بخش خبری رادیو زمانه چیزی در حد یک لینکدونی خبر با توضیحات کامل است . این نزدیکترین تصور برای کارکرد وبلاگی رادیو زمانه است . اما اگر کمی دقت کنین میبینین که این لینکدونی در حد رونویسی سی ان ان و بی بی سی میمونه و فراتر از اون نمیره .

وبلاگ نویسها میتونستن بهترین همکار رادیو در پروژه " شهروند خبرنگار " رادیو زمانه باشن اما متاسفانه رادیو در جذب اونها موفق نبوده . شاید بهترن راه برای نزدیک شدن به پروژه "شهروند خبرنگار " این باشه که رادیو یک بخش کاملا مستقل برای درج و نقل اخباری بذاره که مستقیما از روی وبلاگها برداشته میشه. البته یک چنین بخشی به نام "رسانه های خودمونی" وجود داره اما متاسفانه کارکرد خبری نداره و بعد از فرافکنی های اولیه که اختصاص به بازگوئی تعاریف و تمجید ها از رادیو بود به فراموشی سپرده شده.