Sunday, December 11, 2005

وبلاگ اعضای کانون وبلاگنويسان ايران


چرا فقط 670 امضا؟

شکایت به
( WSIS)

ما، امضا کنندگان زیر:

فعالان جامعه مدنی در ایران،
سازمان‌های زنان،
وبلاگ‌نویسان،
کاربران فنی اینترنت،
سازمان‌های حقوق بشر،
دانشگاهیان،
متخصصان
و شهروندان ایرانی، ...
نگرانی و اعتراض شدید خود را نسبت به
سیاست فیلترینگ،
سانسور و مسدود کردن اطلاعات بر روی اینترنت در ایران،
بویژه
در حوزه زنان و مسائل جنسیتی
ابراز می‌‌کنیم.


سیاست فیلترینگ اطلاعات در ایران طی ماه‌های اخیر وضعیتی حاد به خود گرفته است. اکثر سایت‌هایی که حاوی عبارات و URLهای مرتبط با زنان و جنسیت هستند، بنا به دستورات قوه قضاییه و دیگر مسوولین دولتی، توسط ICPها و سرویس دهندگان اینترنت (ISP)، مسدود شده‌اند و این امر موجب نگرانی بسیاری از فعالان و محققان در حوزه زنان شده است.

عبارت «Women» و «Gender» در اینترنت قابل جستجو نیست و بسیاری از سایت‌هایی که ارائه دهنده اطلاعات درباره سلامت زنان، آموزش، خشونت علیه زنان، مسائل جنسیتی هستند نیز قابل دسترسی و جستجو نیستند. برای مثال سایت UNIFEM توسط تعداد زیادی از سرویس‌دهندگان اینترنت مسدود شده است.

دولت ایران در دسامبر 2003 بیانیه و برنامه عمل اجلاس WSIS را امضا کرده و همچنین خود را نسبت به ایفای برنامه عمل این اجلاس ملزم نموده است که یکی از بندهای اصلی این برنامه دسترسی به اطلاعات بر روی اینترنت است.

ما بشدت احساس می‌کنیم که سیاست فیلترینگ دولتی ،که عمدتا از طریق دستورالعمل‌های دولتی به ICPها و ISP اعمال می‌شود، به زنان و حقوق آن‌ها صدمه می‌زند و این امر مغایر با مفاهیم جهانی آزادی بیان است. اعمال این سیاست بسیاری از متخصصان امور بهداشتی و آموزشی، دانشگاهیان، سازمان‌های غیردولتی و در کل جامعه مدنی را نه تنها از دسترسی به منابع اطلاعاتی محروم می‌کند بلکه نشان دهنده تلاشی است که در جهت سیاسی کردن مطالبات اجتماعی زنان و به حاشیه راندن نیازها و خواسته‌های آنان است.

ما از دبیرخانه WSIS و اعضای دفتر جامعه مدنی WSIS می‌خواهیم با پیگیری موضوع فیلترینگ و مسدود کردن اطلاعات بر روی اینترنت در ایران بویژه اطلاعات مربوط به زنان و جنسیت از دولت ایران بخواهند تا پایبندی خود نسبت به برنامه عمل WSIS را نشان دهد.

---------------------------------------
برای امضای این بیانیه روی کلمه "پتیشن" کلیک کنید
چرا فقط 670 امضا؟

http://penlog2.blogspot.com/2005/12/670.html
.........................................................................
عکس فوق ریطی به استفاده ابزاری ندارد
و یه وبلاگ اعضای کانون وبلاگنويسان ايران هم اصلا ارتیاطی ندارد
و از این جا امده است ، با تیتر:
"ایران" هایدی کلوم ما را سانسور می کند !