Friday, September 07, 2007

کارزار جهانی همبستگی با زندانیان سیاسی و فعالان مدنی

بیانیه شماره یک

تظاهرات گسترده ایرانیان در سراسر جهان

کارزار جهانی همبستگی با زندانیان سیاسی و فعالان مدنی


این روزها اخبار نگران کننده ای از وضعیت زندانیان سیاسی، غیر سیاسی و تداوم فشارها بر مدافعان حقوق دمکراتیک انسانها و فعالان مدنی به گوش می رسد که حکایت از تشدید روند سرکوب در داخل کشور و بی توجهی به خواسته های بحق مردم ایران دارد. نظام جمهوری اسلامی ایران، با افزایش اعدام ها و جتایت ها علیه بشریت، دستگیری فعالان دانشجویی، کارگری، زنان و سیاسی، شکنجه و ضرب و شتم زندانیان و دستگیر شدگان، ایجاد محدودیت برای جوانان و افزایش تورم و فشارهای اقتصادی بر مردم و موارد دیگری از نقض حقوق بشر، می رود که مردم ایران را با بحران ها و فشارهای تازه ای روبرو سازد.

در همین حال عده ای از زندانیان سیاسی و مدافعان آزادی ، دمکراسی و عدالت در داخل کشور در اعتراض به روند موجود و گسترش سرکوب ها و به منظور حمایت از دانشجویان، زنان، کارگران، معلمان و زندانیان سیاسی و مبارزان سیاسی و اجتماعی، اقدام به راه اندازی کارزار جهانی همبستگی ایرانیان کرده اند. در همین راستا زندانیان سیاسی عملا با اعلام اعتصاب غذای چند روزه خود، خواستار اعتراض مردم ایران به وضع موجود شده و همچنین درخواست کرده اند با گسترش کارزار همبستگی، ندای آزادیخواهی را به گوش جهانیان برسانند.

به همین مناسبت، ما جمعی از دانشجویان، فعالان سیاسی، فرهنگی و ایرانیان برون مرز، در نظر داریم به منظور اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران و گسترش کارزار همبستگی، گردهمایی هایی به صورت هماهنگ در شهرهای مختلف جهان برگزار کنیم. این گردهمایی ها و تجمعات در شهرهایی مانند ؛ لس آنجلس، آتلانتا، واشنگتن دی سی، تورنتو، ونکوور، مونتریال، لندن، اسلو، مالمو، استکهلم، نیکوزیا، بروکسل، فرنکفورت، ژنو، آمستردام و ... در روزهای شنبه و یکشنبه 29 و 30 سپتامبر – 7 و 8 مهر ماه - برگزار خواهد شد.

ما از همه هم میهنان گرامی، در سراسر جهان می خواهیم در این حرکت سراسری ، به یاری زندانیان و فعالان درون مرز بشتابند و در گسترش همبستگی ملی بین کلیه نیروهای آزادیخواه و دمکرات سهیم باشند.

اطلاعات دقیق از محل گردهمایی ها اعلام خواهد شد.

کمیته هماهنگی مراسم های همبستگی ملی