Monday, January 23, 2006

وبلاگ زن ایرانی

امروز تحلیلهای یک عده رو می خوندم و واقعا متاسف شدم... نه از اینکه مجبوریم ایرانی بودن همدیگر رو یدک بکشیم بلکه به این خاطر که این افراد قشر محقق ما هستند و در زمینه کاری خودشون خیلی هم خوب می نویسند... نو جوان هم نیستند که بگیم فعالیت هورمونهاشون دچار کم سویی کرده اشون... ولی... متاسفانه تحلیلهای کج و کوله اشون درد آور هست... چون می بینی و می دونی که این افراد در واقع بلندگوی جامعه تحصیلکرده ایرانیند!! اگر آمریکا بد هست... یا سیاستهاشون اینقدر بد هست ... پس چرا خودتون رو شکنجه می دین و تو این مملکت زندگی می کنین یا خودتون رو برای اومدن به این جای دهشتناک حلق آویز می کنین؟ من از روی تجربه شخصی خودم که محدود به فرودگاه تهران-تورنتو، تهران-لندن و یا تهران-ال ای ایکس نبوده... و بیست و هشت کشور را در نوردیده ام و سه چهار کشور زندگی چندین و چند ساله کردم که همراه با دیگ و اجاق گاز و بشقاب بوده... مدرسه رفته ام و یا کار کرده ام...... سیاستها و نحوه عملکرد مردم و دولت اون ممالک روهم دیدم و خدا رو شکر که به چند زبون تکلم می کنم و ترجمه شده نمی شنوم و نمی خونم و نتیجه گیری نمی کنم ... و سعی می کنم عقلم بغل قوزک پام نباشه... یعنی از روی تجربیات و دیده های شخصی خودم در حال حاضر به این باور رسیده ام که... آمریکا بهترین سیستم و نظامی رو داره که تا حالا یک جامعه مدرن بهش دست یافته... حالا سیاستمدارای آمریکایی می خوان چپ باشن ...راست باشن... رادیکال یا محافظه کار... زن باز یا ماری جوانا کشیده! و بله هیچ نظام و دولتی بی نقص نیست ولی اینکه چقدر نقص نظام یا دولت در سرنوشت مردم تحت حکومت اون دولت یا زندگی و اقتصاد دنیا تاثیر بگذاره مهم هست! از دید من... فرد ایرانیی که سیاست داخلی و خارجی آمریکا رو تحلیل می کنه... رابطه بین دولت آمریکا با رژیم ضد حقوق بشر و حاکم بر مردم ایران را تشویق می کنه، از تصمیم گیریهای جمهوری اسلامی در رابطه با داشتن بمب اتم یعنی... ایران اتمی تحت سلطه یک رژیم آدمکش رو... حمایت می کنه و بوش رو با احمدی نژاد و اعدامهای افراد سیاسی و یا اقلیتهای کرد و بهایی ایران رو با اعدامهای آدمکشان درآمریکا مقایسه می کنه... و... با همه این احوال... در آمریکا زندگی می کنه و از امکانات اینجا استفاده می کنه... سوال برانگیز هست.

http://zaneirani.blogspot.com/2006_01_01_zaneirani_archive.html#113803521126737175