Monday, January 23, 2006

وبلاگ پنجره التهاب / آرش سیگارچی

سلام. گویا حتما باید این یکسال سپری می شد تا حکم من هم در دادگاه تجدیدنظر به سرانجام برسد.اواخر هفته گذشته به رشت رفتم تا از وضع پرونده ام که در دادگاه تجدید نظر استان گیلان مطروح است مطلع شوم که خبر دادند حکم من صادر شده است :

محکومیت آرش سیگارچی به 3 سال کاهش بافت

- دادگاه تجدید نظر محکومیت «آرش سیگارچی» ، روزنامه نگار و وبلاگ نویس را از 14 سال به 3 سال کاهش داد.

وی با تایید این موضوع گفت : ابتدای هفته به دادگاه مراجعه کردم که به من اعلام شد حکم شعبه اول دادگاه تجدیدنظر در مورد پرونده صادر شده است. وی از اظهار نظر بیشتر در مورد پرونده اش خودداری کرد.

بهمن ماه سال گذشته ، شعبه سوم دادگاه انفلاب استان گبلان ، «آرش سیگارچی» ، سردبیر روزنامه گیلان امروز را به 14 سال زندان محکوم کرده بود. اتهامات وی توسط این دادگاه «همکاری با دولت متخاصم آمریکا از طریق مصاحبه با رادیو فردا» ، «توهین به رهبری» ، «تحریک مردم به قصد برهم زدن امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» اعلام شده بود.

«سیگارچی» پس از 60 روز بازداشت با وثیقه 1 میلیارد ریالی آزاد شد و پس از آن به همراه وکلایش در دادگاه تجدیدنظر حضور یافت. این دادگاه در نهایت هفته گذشته با صدور رای ، سیگارچی را از اتهام «همکاری با دولت متخاصم» و «تحریک مردم به قصد برهم زدن امنیت کشور» تبرئه نمود تا به ترتیب 10 و یک سال از محکومیت وی کاسته شود. این دادگاه همچنین دو اتهام
دیگر آرش سیگارچی (توهین به رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران) را تایید کرد تا وی مجموعا به سه سال زندان محکوم گردد.

آرش سیگارچی ، 27 ساله ، سردبیر سابق روزنامه گیلان امروز و نویسنده وبلاگ پنجره التهاب استwww.sigarchi.com

نمی دانم خوشحال باشم یا ناراحت. از یکسو آن حکم 14 ساله که به نظرم اساس و بنیانی نداشت نقص شده و از سویی بنابر این حکم باید به 3 سال زندان بروم.

امیدوارم بتوانم با استیناف به دیوان عالی کشور ، این سه سال را هم به خیر بگذرانم ..... برایم دعا کنید

http://www.sigarchi.com/blog/?id=1003328