Saturday, January 17, 2009

از وقتی که وارد ایران شده ام - به دلیل وجود نداشتن اینترنت واقعی - در محاصرهء کامل علمی و خبری هستم

تاریخ و جغرافیا

این اینترنت نیست!

د
ه روز است که گرفتار اینترنت ایران شده ام . سرعت اینترنت در اینجا شصت برابر کمتر از انگلیس است و هیچیک از وسایتهای مورد علاقه ام را نمی توانم باز کنم . همهء سایتهای مفید خبری و اطلاع رسانی بی طرف فیلتر هستند . من از وقتی که وارد ایران شده ام - به دلیل وجود نداشتن اینترنت واقعی - در محاصرهء کامل علمی و خبری هستم و ارتباطم با جهان آزاد قطع شده است . به درستی نمی دانم که در دنیا چه می گذرد؟

.........................

نظرات


نویسنده: مشرفی
پنجشنبه 12 دی1387 ساعت: 21:43
اینترنت نداریم عوضش هزار چیز داریم که شماها ندارید همین رئیس جمهور یکیش که تو دنیا لنگه نداره

حکومت و مقامات ایران نماد و نمایندهء واقعی مردم ایران هستند . اگر قرار به لنگه به لنگه بودن باشد ما مردم ایران هم در دنیا لنگه نداریم .
زنده باشید .

نویسنده: لیلا
جمعه 13 دی1387 ساعت: 16:2
آمارها می گه پهنای باند ما کافیه و از فرط خوشی داریم می یفتیم توی راه نادرست برای همین توی سیاستهای دولت مهر ورز یه کم سرعتمون اومده پایین. کارمندها توی ایران با همین سرعت کم هم کار نمی کنن و همه اش دنبال دانلود فیلم و این کارای دیگن چه برسه به اینکه پهنای کافی باند در اختیارشون قرار بگیره

تمدن به ملل عقب ماندهء جهان تحمیل شده است . در نتیجه چنین مردمی نه علاقه ای به استفاده از مظاهر آن دارند و نه اصولا نیازی به آن. اینترنت هم به عنوان یکی از پدیده های غیر ضروری و تحمیل شده از سوی ملل مترقی ، وارد مملکت ما شده است و قاعدتا در کشورمان کاربردی جز چت کردن و دانلود کردن آهنگ و فیلم ندارد . اگر بر سرعتش هم افزوده شود باز هم کاربردی جز دانلود کردن سریعتر فیلمها و آهنگها نخواهد داشت! وزارت خانه ها ، سازمانها و ادارات نیز از زمان ناصرالدین شاه (و به عنوان سوغات فرنگ) در کشور ما پا گرفته اند و برای جامعهء ما پدیده هایی کاملا غیر ضروری ، بی خاصیت و بلا استفاده هستند . طبیعتا کارمندانشان نیز در مجموع گروهی از شاغلین غیر ضروری ، بی خاصیت و بلااستفاده ای هستند که موظفند روزانه بین شش تا هشت ساعت از وقت خود را در مکانهای معینی بگذرانند تا در پایان هر ماه از محل فروش نفت خام خوزستان مبالغ معینی را به عنوان حقوق ماهیانه دریافت کنند . حالا اگر این بزرگواران وقت خود را در ساعات کسالت بار و خسته کنندهء اداری مشغول گفتگو با همکاران و هم اتاقی های خود ، معاملات و خرید و فروش های تلفنی ، شرکت در جلسات بی سر و ته و بی دلیل ، انجام اموری شخصی و خانوادگی ، اینترنت بازی ، صرف ناهار .. و غیره نکنند ، پس چه باید کنند؟

نویسنده: سلول
جمعه 13 دی1387 ساعت: 18:14
سلام . خدایا شکر . اینجا فقط باید شکرگزار باشیم چون فردا همین را هم ممکن است نداشته باشیم .الهی شکر .

حدود سی و دو سال پیش و در ایام محرم در منزل همسایه مان به روال سنواتی مراسم روضه خوانی برپا بود و روضه خوان پیر در پایان ذکر مصیبتش به درگاه خداوند شکرگزاری عجیب و غریبی می کرد که هنوز هم بیادم مانده است . از جمله اینکه می گفت الهی شکر که بینی مان زیر دهانمان نیست ، الهی شکر که چشممان پشت سرمان نیست ، الهی شکر که توی دهانمان دندان داریم ، الهی شکر که دو گوش داریم! ..
بهرحال الهی شکر که همین اینترنت را هم داریم .

نویسنده: محمدرضا
جمعه 13 دی1387 ساعت: 20:10
سلام
همان طور که در منبر به شما عرض کردم! الان هم به همه می فرمایم!
اون اینترنته این اونترنته!
و من بیست و شش ساله در شعب ابی طالب زندگی می کنم

من الان از درون یکی از کافی نت های بسیار شلوغ و البته بقول انگلیسی ها "های کلاس" شهرمان وبلاگنویسی می کنم . آقایان و خانمهایی که در اینجا حضور دارند جملگی مشغول چت بازی ، آهنگ بازی ، تایپ مقاله! ، بازی (فقط بازی!) ، ثبت نام اینترنتی برای کار در پالایشگاه ، حرف زدن با کاربر بغل دستی ، و کارهایی مشابه هستند . شکی ندارم که اگر سرعت اینترنت اینجا هزار برابر اروپا شود باز هم این بزرگواران به کار خودشان مشغول خواهند شد و کسی به سراغ سایتهای علمی ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، خبری و مفید ایرانی و خارجی نخواهد رفت . در نتیجه اینترنت اونها اونترنت و اینترنت ما هم همین اینترنت باقی خواهد ماند!

نویسنده: آلوچه
شنبه 14 دی1387 ساعت: 4:37
سلام
دیدم دیر آپ کردی بگو در محاصره قرار گرفتی. فعلا دنیا امن و امان است ... البته غزه امن و امان نیست یه وقت هوس نکنی بری اونجا

سلام . فعلا که بقول محمد رضا در "شعب ابی طالب" به سر می برم و تا همینجای کار هم بقول "سلول" الهی شکر!

نویسنده: سیدعباس سیدمحمدی
شنبه 14 دی1387 ساعت: 18:40
سلام.
واقعاَ اینترنت در ایران فاجعه است. ببین چه اجری دارد سیدعباس سیدمحمدی، که با این اینترنت فجیع، اطلاع رسانی می کند به جهانیان

البته اجر سید عباس در اطلاع رسانی اش مشکور و محفوظ است اما بیشتر خبرهایی که منتشر می کند مربوط به هزار و چهار صد سال پیش است . ما جهانیان از ایشان تقاضا داریم که اگر ممکن است اطلاع رسانی شان را یک مقدار بروزتر نمایند و خبرهای جدیدتری را منتشر کنند . خنده+شمع+پروانه+گل+بلبل

نویسنده: محمدرضا
شنبه 14 دی1387 ساعت: 21:23
سلام
بهتر است با کمک دوستان جشنی برای سید عباس ترتیب دهیم و از زحمات بی شائبه اش برای معرفی علی رجبی! و اطلاع جهانیان از افکار او تقدیر و تشکر کنیم!

در گفتگوی تلفنی با علی رجبی گفتم: سید عباس کارش درسته!

نویسنده: نامبروان
دوشنبه 16 دی1387 ساعت: 17:9
سلام اقای عبادی عزیز

خیلی وقت بود که از شما خبر نداشتم. می دونم کم کاری از خودم بود.
خیییییییییییییییییییییییلی هم دلم براتون تنگ شده بود.
اخه درس و مدرسه نمی زاره زود زود بیام نت.
یادمه همیشه می گفتین درس از همه چیز مهمتره
منم که حرف گوش گن
یه مدت به روز نشدم , اما الان با یه مطلب در رابطه با پرچم ایران و نشان
شیر و خورشید به روز کردم.
البته الان که نه , من نمی دونستم خونه تون و عوض کردین
رفته بودم اون یکی خونه تون , الان دیدم ادرس جدید رو سردرش زدین.
اومدم اینجا مزاحمتون شدم.
خیلی دلم می خواد تشریف بیارین , بخونینش.
نظر شما همیشه واسم مهم بوده , اخه تو این زمونه کمتر کسی پیدا می شه که
به تاریخ و جغرافیا و مسائل این جوری علاقه داشته باشه.
نمی دونم شایدم باشه , حداقلش اینه که من نمی شناسم.
منتظرتون هستم.
راستی این سرعت اینترنت اعصاب و روان ما رو هم , روی هم منطبق کرده

براتون ارزوی سربلندی دارم.

سلام. شما لطف دارید . خدمت رسیدم ، مطلب بسیار معقول و مستند زنده یاد احمد کسروی در بارهء نشان ملی ایرانیان را هم خواندم و لذت بردم . امیدوارم که همیشه از این دست نوشته های آگاهی بخش را در وبلاگتان منتشر کنید . از اینکه بنده را به خواندن مطالبتان دعوت کردید ممنونم. تاریخ ما بخشهایی هم دارد که با خواندنشان می توانیم گاهی احساس غرور و افتخار کنیم . زنده باشید .

نویسنده: علیرضا | وضعیت پست مدرن
دوشنبه 16 دی1387 ساعت: 22:27
ببینید ، من بیچاره که از وقتی یادم می آید با همین اینترنت دیالآپ وصل می شدم. چه می کشم! اصولا برای موجودی مثل من اینترنت پر سرعت شبیه یک افسانه است تا واقعیت.

جریان تمدن جهانی ما را به سمت جلو هل می دهد و چه بخواهیم ، چه نخواهیم از قافله علم و تکنولوژی تاثیراتی را خواهیم پذیرفت . تصور می کنم در سالهای آینده متولیان امر تسلیم برخی حقایق خواهند شد و اینترنت پرسرعت به ایران هم وارد و در آن فراگیر خواهد شد.

نویسنده: ...
سه شنبه 17 دی1387 ساعت: 1:14
داری خیلی خوب و باز می بینی،
اینو میشه از جوابی که به کامنتها و نظرات مختلف میدی، فهمید.
ولی...شما داری دنیا رو از دریچه نگاه و زندگی خودت می بینی،
آره.. برای شمایی که تسلط کاملی به زبان انگلیسی داری، سایت های علمی و اجتماعی و سیاسی زیادی وجود داره و شما به خوبی از اون استفاده میکنی و میشی یه کاربری که از اینترنت درست استفاده میکنه.
اینو در نظر نمیگیری که خیلی از مردم ایران، دانش زیان انگلیسی شون به مدد و لطف تصمیمات و راه کارهای آموزشیه بی نهایت عالیه جمهوری اسلامی در سطح زیر صفره و همین یعنی ناگزیر بودن به استفاده صرف از سایت های فارسی؛
و در سایت های فارسی هم چیزی به نام، سایت های علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی "مفید" وجود نداره.
بله عزیز...اگه شما هم تو یه خانواده متوسط و یا ضعیف که عمده نوع خانواده های ایرانی رو تشکیل میدن و تو ایران بزرگ شده بودی، مطمئن باش، میشدی یکی از همون هایی که تو کافی نت می نشینن و یا چت میکنن یا با بغل دست حرف میزنن یا....
بگزریم از اینکه با این سرعت، تویی که اون ور آب زندگی کردی و زبان هم خوبه؛ دو روز اومدی اینجا و از همون سایت های مفید هم نمی تونی استفاده کنی...
پس پسر خوب...
دیگه از ملت، عوام جامعه، چه انتظاری داری؟ ها؟

من از ملت ، عوام جامعه و نیز حکومت ایران هیچ انتظاری ندارم . خواصی هم البته در کار نیست . هر چه به در و دیوار مملکتم و ریخت ملت محترمم نیز نگاه می کنم باز به این نتیجه می رسم که بحمدالله سلامتی برقرار است و ملالی نیست جز دوری شما!

نویسنده: محمدرضا
سه شنبه 17 دی1387 ساعت: 10:4
خطاب به (...)
این بالایی که مطمئنا از بلاگ من اومده. لحنش هم آشناست!
دوست عزیز، نویسنده ی این بلاگ اون جوون پولداری که در ناز و نعمت زندگی می کنه و پیش پاپا و مامانش توی انگلیس زندگی می کنه و برای تفریح اومده ایران و مکش مرگ ما و اینها نیست.
اول سعی کن کمی تحقیق کنی بعد نظرات جامعه شناسانه سایکولوژیک و... به خورد ملت بدی
یادگیری زبان انگلیسی آنچنان سخت نیست و تا جایی که می دونم دولت دست و پای کسی رو نبسته .تقریبا با هر شرایط مالی ای می شه زبان انگلیسی رو نهایتا در چهار سال!(برای آی کیوهای استثنایی مثل خودم!) یاد گرفت طوری که متن های تقریبا روان و آسان سایتهای خبری و روزنامه را رو خوند و فیلم ها رو دید و...
نویسنده ی این مقاله از ملت عوام انتظاری نداشت بلکه دلش براشون می سوزه. چت کردن و حرف زدن با بغل دستی و...زیاد به دولت ایران ربطی نداره بلکه به خود شخص مربوطه که آیا فهمش به اینجا رسیده که باید یه تکونی! به خودش بده و خودش رو به روز کنه و بدونه توی این دنیا داره چی کار می کنه یا نه؟
که البته با طرز تفکری که شما روشنفکر عزیز داری همون ...یا نه!.

نویسنده: ...
سه شنبه 17 دی1387 ساعت: 14:50
آقای محمدرضا
چرا باید در مورد صاحب این وبلاگ تحقیق کنم، مساله مورد بحث شخص ایشون نیست که من در موردش تحقیق کنم.
اصلا اهمیت نداره آقای این وبلاگ ناز پرورده و مایه دار و انگلیسی باشی یا نباشه،
ایشون داره از جایگاه چنین آدمی حرف میزنه و قضیه رو بررسی میکنه، که به نظر من خیلی از چیزا رو در نظر نگرفته و حرف زده...
در مورد زبان انگلیسی هم از تقصیر دولت همین بس که تمام روانشناسها و زبانشناسها و محققین زیست شناختی، جملگی موافق این قضیه هستن که تو بچگی و خردسالی یادگیری زبان بینهایت آسونه و یادگیری همین زبان خارجه در بزرگسالی به مراتب سخت و گه گاه برای افرادی غیر ممکن؛
آیا دولتی که با وجود اثبات چنین چیزی باز هم از تقریبا دبیرستان شروع به یاد دهی زبان خارجه تو نظام آموزشیش میکنه، تقصیر کار نیست؟
و این یک تصمیم و راه کار غلط نیست؟
بله آقای محمدرضا، تصمیم و راه کار نه اینکه بیاد و دست و پای کسی رو ببنده...
کمااینکه با محتوای بد و بسیار بی کیفیت همون کتاب های زبان خارجه نظام آموزشی می تونیم اینطور هم ادعا کنیم که دولت محترم دست و پای ذهن یادگیرنده و توانایی های افراد رو می بینده.
حرف از شرایط مالی و سه چهار سال میزنی، یعنی آموزشگاه های خصوصی ،
ولی اینو در نظر نمیگیری که آره تو شهر بزرگی مثل تهران که خدا میدونه چند ده تا آموزشکاه خصوصی غول با بهترین شیوه ها و استادهای نیتیو از آریانپور و کیش و صفیر و... گرفته تا ... وجو داره ولی آیا تو یه شهر کوچیک استانی مثل کهکیلویه و بویراحمد هم همین شرایط وجود داره، تو اون شهری که اگر کسی بخواد انگلیسی یاد بگیره باید صد صد و بیست کیلومتر رو هر دور روز یک بار تا مرکز استان بره و از اون یکی دو موسسه فکستنی استفاده کنه؟
می بینی، خیلی چیزا این وسط هست که نمی بیینی.
هدف من فقط همین بود که بگم، خیلی چیزا این وسط هست که نمیتونیم راحت بیایم

نویسنده: ...
سه شنبه 17 دی1387 ساعت: 14:50
و بگیم مردم ایران تو هوای سرد هم به خودشون تکون نمیدن و خاک تو سرشون.
در ضمن،
از روشنفکرها و اونایی که دوتا کتاب خوندن و یه چند کلمه از تلویزیون بر کردن و خودشون رو صاحب نظر و منتقد میدونن به یه اندازه بدم میاد.
نه عزیز من یه روشنفکر نبوده و نیستم،
من فقط تو بحثی که صحبت از ملت و مردم ایران بود، وقتی بهم گفته شد نظر بدهید، به عنوان کسی که بیست وچند سال تو ایران زندگی کرده و جزو همون مردم ایرانه نظرم رو گفتم.
همین.

نویسنده: آزاد اندیش
چهارشنبه 18 دی1387 ساعت: 23:20
تراژدی بیسوادی مسلمین و باورمندی به خرافات

نویسنده: نامبروان
شنبه 21 دی1387 ساعت: 16:33

نویسنده: امیر
شنبه 21 دی1387 ساعت: 18:15
سلام دوست خوبم!خوشحالم ازاینکه به ایران امدی!
میبینی دوست من!که ماچه ها از دست این اینترنت زغالی همش فیلتر میکشیم؟!
وب گردیهابیشتر اعصاب خوردکن میشود تالذت بخش!تاحدی که کاربر قیداینترنت و هزینه بالایش را میزند(که خواسته جمهوری اسلامی هم همین است).

مهمترین علت پایین بودن سرعت اینترنت در ایران مجهز نبودن همهء خطوط مخابراتی کشورمان به سیستم فیبر نوری است . چنین ضعفی ریشه در عقب ماندگی تکنولوژیک کشورمان و نیز نبودن بودجه کافی برای گسترش خطوط فیبر نوری در سراسر کشور است . بنابراین تصور نمی کنم که برای پایین ماندن استفاده از اینترنت در ایران تعمدی در کار باشد . چیزی که عمدی و ابلهانه است فیلتر کردن وبسایتهای بی طرف خبری است .

نویسنده: محمدرضا
شنبه 21 دی1387 ساعت: 21:8

مخلصیم قربان
شما کارت درسته

کوچیک شماییم قربان!
گل+ بلبل + شمع + پروانه