Wednesday, August 22, 2007

پایگاه علمی کیمیا از سه هفته پیش رسما افتتاح شد

وبلاگ از هیچ تا هیچ
http://www.kiemia.org/

کیمیا از سه هفته پیش رسما افتتاح شد

پایگاه علمی کیمیا از سه هفته پیش رسما افتتاح شد و در حال حاضر در مرحله آزمایشی می باشد. هنوز اشکالات کوچکی در تنظیمات وجود دارد که به تدریج و با فیدبک دوستان و اعضا برطرف خواهیم کرد. در کیمیا تاکید بر مقالات و نوشته های علمی و فنی در زمینه های مختلف است و تاکید بسیار کمی بر خبرهای روز دارد.

کیمیا از دسته سایت های web.۲ می باشد. یعنی سایت هایی که با کمک اعضا رشد و گسترش پیدا می کنند. با توجه به حجم عظیم تولیدات نوشتاری فارسی در اینترنت، احتیاج به سایت هایی که بتوانند دسترسی به این نوشته ها را تسهیل کرده و جویندگان خبر یا متون علمی را یاری دهند اجتناب ناپذیر است. مثلا خیلی وقت ها می بینیم که مقالات بسیار وزینی در وبلاگ ها منتشر می شوند اما به دلیل اینکه بعضی از وبلاگنویس ها علاقه ای به تبلیغات برای وبلاگشان ندارند، یا نویسندگانشان در جامعه مجازی چندان شناخته شده نیستند، این مقالات در گوشه دور افتاده ای از دهکده جهانی دفن می شود و جایگاه شایسته خود را هیچ وقت پیدا نمی کنند.

هدف از ایجاد سایت کیمیا :

دسته بندی متون علمی فارسی در اینترنت و جمع آوری لینکهای این متون به طوری که برای محققان و علاقمندان یک رشته علمی دسترسی به اخبار و متون منتشر شده به راحتی امکان پذیر باشد
دوم: امکان تبادل نظر برای اعضا درباره مقالات، خبرهای منتشر شده و نوشته های وبلاگ ها.
سوم: ایجاد محیطی مجازی برای بحث پیرامون موضوعات مختلف بین کارشناسان داخل یا متخصصان خارج از کشور

از آنجا که کیمیا سایتی نوپاست، از همه دوستان می خواهم که با ذکر اشکالات آن یا پیشنهادات جدید برای بهبودش یاری کنند.