Saturday, May 13, 2006

وبلاگ ارشیر دولت


ما از تمام گروه های سیاسی ایرانی دمکراتیک
بخصوص, مشروطه خواهان, جمهوری خواهان, سازمان مجاهدین خلق, جبهه ملی و دیگران
می خواهیم که با یکدیگر به مذاکره و گفتگو بنشینند
تا چارچوب سیاسی دمکراتیک را برای دمکراسی در ایران پایه گذاری کنند
.......................................................................................
من همیشه خواهان یک ائتلاف گسترده میان گروه های مختف ایرانی بوده و هستم. همه ما هم بخوبی می دانیم که تا زمانی که ما
چارچوب سیاسی دمکراتیکمانرا بوجود نیارورده باشیم از دمکراسی در ایران خبری نخواهد بود. همه چی فقط در حد حرف باقی خواهد ماند.

وجود مشروطه خواهان انکار ناپذیر است همانقدر هم وجود سازمان مجاهدین خلق امکان ناپذیره و ما باید وجود این دو گروه را قبول کنیم. شخصا به هیچکدامشان رای نخواهم داد اما وجودشان را در در صحنه سیاسی ایران واحب می دانم. اما مشکل اساسی در ایجاد یک ائتلافی که ان چارچوب سیاسی دمکراتیک را بوجود می اورد خود این دو گروه هستند: این دو گروه یکدیگر را قبول ندارند و حاصر نیستند تا با یکدیگربخاطر دمکراسی دست بدهند.

بسیاری از ایرانیانی که از هواداران این دو گروه هستند و یا گرایشاتی مانند آنها دارند در گوشه و کنار با برگذارکردن همایشات و یا کنفرانسها و گردهمائی ها چنین اتلافی را انجام میدهند و جشن می گیرند اما ما هرگز اعلام چنین ائتلافی را از سوی دفاتر گروه های شناخته شده و با سابقه سیاسیمان نمی شنویم و چنین ائتلافها ازسوی آنها تایید نمی شوند.

هیچیک از این گروه های سیاسی به یکدیگر اعتماد ندارند والبته نباید هم داشته باشند. این چیز بدی نیست. اما این عدم اعتماد نباید مانع ایجاد ائتلاف گسترده شود. عدم اعتماد بین گروه ها جنبه مثبتی نیز دارد که برای ایجاد دمکراسی لازمه و باعث ایجاد پرنسپchecks and balancesمی شود که خود نیز برای موفقیت دمکراسی لازمه و مانع مطلقی شدن این گروه ها در صورت انتخابشان و رسیدن به قدرت می شود.

تا زمانی که این گروه ها به چنین درک سیاسی نرسند ایجاد یک چارچوب سیاسی دمکراتیک در ایران میسر نخواهد بود و آینده دمکراسی در ایران نامعلوم.

من به عنوان یک ایرانی دمکراتیک و سکولار از همه گروه های شناخته شده و پر طرفدارخواهان اقدامات موثر برای پیشبرد این هدف هستم و معتقدم که این ائتلاف قدم اول برای ایجاد دمکراسی واقعی در ایران خواهد بود.

اگر شما هم با چنین فراخوانی موافقید لطفآ این موافقت را اعلام کنید و بگذارید تا یک حرکتی را برای بوقوع
پیوستن چنین ائتلاف آغاز کنیم

We call on all Iranian opposition parties and organisations namely Constitutional Monarchists, Republicans, PMOI, Jebhe Melli, and others who believe in democracy to form a coalition to find the framework, within which they can work towards democracy in Iran.

ما از تمام گروه های سیاسی ایرانی دمکراتیک بخصوص, مشروطه خواهان, جمهوری خواهان, سازمان مجاهدین خلق, جبهه ملی و دیگران می خواهیم که با یکدیگر به مذاکره و گفتگو بنشینند تا چارچوب سیاسی دمکراتیک را برای دمکراسی در ایران پایه گذاری کنند

اگر موافقید کامنت بدهید تا شما را به لیست اضافه کنم