Friday, April 21, 2006

وبلاگ ســپـهـر ایـران

http://sepehreiran.blogspot.com/2006/04/blog-post_21.html#links

تقديم به مجتبي سميعي نژاد
با توجه به اینکه شخصی ادعا کرده که از مدیران بلاگ نیوز
است
و مطلبی بعنوان اعتراض ارسال کرده عین مطلب و پاسخ به آن
را درج میکنم

هم‌وطن!
من از یکی از مدیران بلاگ نیوز هستم و شدیدن نیز با بکارگیری هرنوع سانسوری مخالفم. چرا که براین ‏باورم که
‏۱. هرانسانی خود دارای قوه‌ی تشخیص است. ‏
‏۲. انسان عاقل و بالغ را نیازی به آقا بالاسر نیست تا با خط کش او لازم و نالازم را مترکند. چنین انسانی خود می‌تواند ‏بد و خوب خویش را تشخیص دهد و از عمل بد بپرهیزد و در انجام اعمال نیک نیز کوتاهی نکند.‏
‏۳. هر انسانی شخصن در برابر قانون، مسئول گفته و کرده‌های خویش و باید جواب‌گو باشد.‏

من از داستان "سانسور" مطلب شما در بلاگ نیوز بکلی بی‌اطلاعم. اگر بواقع حذفی بدون توضیح متقن صورت ‏گرفته‌است، به سهم خویش با آن موافق نیستم و تاییدش نمی‌کنم.‏
اما متاسفانه می‌بینم که شما یک تنه به قضاوت رفته‌اید، قاضی و دادستان خودتان بوده‌اید و لاجرم حاکم هم برگشته‌اید. ‏بعد به استناد حکم خود نوشته، چوب تکفیررا‏ برداشته اید و محکم آن را برسرهمه‌ی دست‌اندرکاران بلاگ‌نیوزی ‏کوبیده‌اید، بدون این که بدانید آب از کجا سرچشمه گرفته‌است. ‏
و بازهم متاسفم ازچنین قضاوت نامنصفانه‌ئی از ناحیه‌ی کسی که خود را مدافع آزادی قلم می‌داند، ولی اقدام به نشر ‏فحش‌نامه علیه کسانی می‌کند که با نام و نشان کامل خویش، پشت سرنوشته‌هایشان ایستاده‌اند. ‏
ای کاش شما پیش ازاقدام به این فحش‌نامه نویسی، تحقیقی در مورد علت حذف نوشته‌تان کرده‌بودید، بعد اگرتوضیحات ‏داده نشده، شما را اقناع نکرده بود، آن‌گاه مجاز بودید که همه‌ی ما دست‌اندرکاران بلاگ نیوزی را متهم به ‏سانسورچی‌گری و عمال این یا آن دستگاه معرفی فرمانید. متاسفم که فحش دادن این چنین برای بعضی از ما آسان است.‏
و نهایت این‌که من فقط از جانب خودم حرف می‌زنم و نوشته‌ی من فقط و فقط حاوی نظریه خودم است ولاغیر. گرچه ‏اطمینان دارم که اتهامات انتسابی شما شایسته‌ی هیچ‌یک از مدیران بلاگ نیوز نیست. زیرا که هدف اصلی بلاگ نیوز، ‏مبارزه با سانسور است.‏
والسلام.
عمو اروند

و اما پاسخ از ابتدا تا آخر :

اینکه خود را عمو اروند خطاب کردید این حقه ای قدیمی است و فقط برای گول زدن بچه مدرسه ای ها یا سریالهای تلویزیونی کودکانه کاربرد دارد
اینکه مرا با علامت تعجب هم وطن خود خواندید لازم به زحمت علامت تعجب نبود چون که هموطن افرادی مانند شما برای من افتخاری محسوب نمیشود آریا برزنها و سورناها جای افتخار دارد
در مورد بند یک و دو نوشتارتان بیشتر جنبه نصیحت داشت این مکان برای موعظه جای مناسبی نیست
در مورد بند سوم که طبق عادت قاضی مرتضوی ما را به چماق قانون تهدید فرمودید متاسفانه این هم دلیل دیگری بر وابستگی لااقل شخص شما به قوانین جمهوری اسلامی و تاییدی بر عرایض بنده است
اینکه فرمودید از موضوع سانسور بی اطلاعید و چنین اظهار نظر کردید متاسفانه باید بگم شما بیجا کردید در مورد چیزی که اطلاع ندارید اظهار نظر کردید در فارسی به این عمل میگویند نخود آش
اینکه مرا متهم به فحاشی فرمودید و یکسو به قاضی رفتن کردید اتهام بی جایی است چون بالاترین سخنی که من گفتم
فسیل های قراضه بود که جانشین ((ابول الارتجاع))کردم یقینا کسانی که دست به سانسور میزنند در عصر تفتیش عقاید و قرون وسطی بسر میبرند و لایق چنین لقبی هستند مضافا به اینکه من بر صغیر که نتاختم به کسانی تاختم که دومین از جمهوری اسلامی و با پسوند زیبای دات ای آر میگیرند و گمان نمیکنم چنین بند و بساطی صغیر باشند و مظلوم واقع شده باشند
اینکه فرمودید هدف شما مبارزه با سانسور است جمله بسيار خنده داری بود چون این کلام را به کسی میگویيد که خودش قربانی سانسور شما شده
به هر جال همانگونه که گفتید شما از موضوع بی اطلاعید لطفتا تشریف ببرید و بگوید بزرگترتان که از موضوع با خبر است بیاید