Saturday, November 19, 2005

وبلاگ جوانه ها

رئیس سابقم زنگ زد و پرسید: میدانی از کجا میشود چادر مشکی از آنهائی که زنان ایرانی استفاده میکنند در اینجا (آلمان) تهیه کرد؟
من: نه، نمیدانم، اگر هم میدانستم نمیگفتم. حالا باید حتماً با چادر مشکی در میهمانیهای بالماسکه تان به شادی بپردازید؟
من: آیا حاضری در یک میهمانی با اٌنیفورم نازیها ظاهر شوی؟ و یا باستاره داوود زرد بر روی سینه ات؟
رئیسم: اُ... یعنی به نظر تو اینها با هم قابل مقایسه اند؟
من: معلومه که قابل مقایسه اند. شماها (آلمانیها) چرا اینرا نمیفهمید که چادر یعنی نامرئی کردن زن، یعنی نادیده گرفته شدن زن، یعنی پذیرفتن جنس دوم بودن زن، یعنی زنان با مردان برابر نیستند واز حقوق یکسان انسانی برخوردار نیستند، یعنی نفی خواسته های شخصی زنان، یعنی نفی آزادی پوشش برای زنان. چادر به خصوص از نوع مشکی ایرانی اش سمبل تحقیر جنسیت زن است، سمبل تحمیل، زور و اجبار است.
رئیسم: ولی من فکر میکردم همه با میل از آن استفاده میکنند.
من: اولاً که تعداد زیادی از زنان به زور از حجاب استفاده میکنند درست همانطور که یهودیان باید در سالهای حکومت نازیها به زور ستاره داوود زرد را بر روی لباس خود حمل میکردند.
و دوماًً خیلی از آنهائی هم که با میل خود آنرا میپوشند در یک جامعه مردسالار که میخواهد زن را مطیع و تابع اختیار مرد، سنتها و فرهنگ مردسالاری ببیند رشد و نمو کردهاند. آنها میپندارند هر چه پوشیده تر باشند به دیگران
( مردسالاران) نشان دادهاند که زنی خوب، مطیع و با خدا هستند.
رئیسم: پس عجب سؤال دردناک و حساسی را باهات مطرح کردم ، خوب حرفم را پس میگیرم.
من: اما یادمان نرود حقوق زنان، حقوق بشر است و آنهم در همه

http://javaanehaa.blogspot.com/2005_11_01_javaanehaa_archive.html#113169348971221456

نظرات:

بسیار خوشحالم که به درستی چادر اجباری رو با لباس فرم نازی ها مقایسه ها کردی من هم معتقدم که دولت ایران به مراتب بد تر از رژیم هیتلر هست . موفق باشی
jay Homepage
---------------------------
............ سوالي كه از شما نويسنده محترم دارم اينست كه اگر حضرتعالي طلا و جواهرات گرانقيمتي داشته باشيد، آن را در خانه بدون هيچگونه موارد امنيتي نگهداري مي كنيد يا اينكه در اختيار صندوق امانت بانك قرار مي‌دهيد؟ @
------------------------------
...یک جمله تاریخی نیز از غزالی نقل کنم درباره چادر. او برآن بود که چادر سفید نباید پوشید و دلیلش هم این بود. در کیمیای سعادت آمده است که چادر و نقاب سفید برای پوشاندن شهوت انگیزی زن کافی نیست. او می نویسد زنان در چادر و نقاب سفید "نیز تکلف کنند، شهوت حرکت کند و باشد که نیکوتر نماید از این که روی باز کنند. پس حرام است بر زنان به چادر سپید و روی بند پاکیزه..." ( کیمیای سعادت، 1333، ترجمه احمد آرام، صفحه 470) .amir
Homepage
-------------------------------------
اره بهش میگفتی چادر یعنی کتک یعنی بغض یعنی گریه یعنی اجبار یعنی باید .من که یه عمر از دست بابام و داداشم کتک خوردم تا بالاخره چادی شدم یعنی از ده سالگی . اینقد هم حرص می خورم وقتی یه عده الاغ خصوصن اقایون میگن نه چه اجباری چه کشکی اینا خودشون چادر و انتخاب میکنن بابا به حضرت عباس دخترای عین من کم نیستن. دست از این تعصباتتون وردارید
sara* Homepage
------------------------------
...مردم از خنده...با چادر سیاه در بالماسکه....ها ها ها یا مثلا با لباس ملاها...اتفاقا از یک لحاظ خوبه که به سخره گرفته میشه موضوع حجاب...من مدتی ناخوش بودم وبلاگم شده پاتوق شامپانزه ها و گوریلها .....ها ها ها ....روز خوش
شاهرخ Homepage
----------------------
موناهیتا جان سلام. ... نگاه تیزبینی در موضوع چادر و حجاب داری. حتما می دانی که اولین نشانه های حجاب در جوامع شهری آشور که مردان ثروتمند وقدرتمند تعداد زنان حرمسرا را نشانه ی تشخص میدانستند شکل گرفت. نمی دانم این مقاله را در سایت زنان خوانده ای؟http://www.womeniniran.net/archi.../FMP/ 002699.php
شاد باشی پویاپویا Homepage
------------------------