Wednesday, December 20, 2006

وبلاگ عصرونه: بلاگر جدید رسما وارد شد

http://asroone.blogspot.com/2006/12/blog-post_116659800938739062.html#links


همونطور که می دونید چند وقتی هست که بلاگر در حال کار کردن روی نسخه جدیدش هست که با نام بلاگر بتا شناخته می شد . امروز اسم بتا از روی بلاگر برداشته شد و به بلاگر جدید تغییر نام داد . اما تغییرات جدید بلاگر بصورت زیر هست :
- صفحات دینامیک
بلاگر قدیمی صفحاتش بصورت استاتیک بود . با دینامیک کردن صفحات ( مشابه وردپرس ) بلاگر به مزیت هایی چون سریعتر لود شدن صفحات و از بین رفتن اون پابلیشش بود که واقعا اذیت می کرد .
- وبلاگ شخصی و کنترل دست یابی ها ( ببینید )
شما در سیستم جدید بلاگر قادر هستید یه وبلاگ کاملا شخصی ایجاد کنید و فقط به تعداد محدودی اجازه دیدن بدید . کافیه با دادن آدرس ایمیل کسانی که می خواهند وبلاگ شما رو ببینند این امکان رو بهشون بدید .
- موضوع بندی مطالب
یکی از قابلیت هایی که بلاگر نداشت و واقعا نیاز خیلی زیادی هم بهش بود قابلیت دسته بندی موضوعات بود . در این سیستم این قابلیت با عنوان Labels شناخته می شه . شما می تونید به تعداد نامحدود برای هر مطلب خود چندیدن موضوع انتخاب کنید .
- قالب خود را تغییر دهید ( ببینید )
یکی از مشکلات کاربران قالبشون هست . معمولا بسیاری از وبلاگ نویسان با زبان هایی مثل CSS و HTML آشنایی ندارند و برای تغییر هر چند جزیی در وبلاگشون مشکل جدی دارند . بلاگر با سیستم جدیدیش این مشکل رو تا حدودی حل کرده . شما براحتی می تونید رنگ لینک ها ، نوشته ها ، تیتر ها و ... رو انتخاب کنید و ستون بلاگر رو نیز با کشیدن و انداختن تغییر بدید ( ویجت در وردپرس ) .
- فید های بسیار بیشتر ( ببینید )
بلاگر جدید آدرس های فید بسیاری می ده . مثلا آدرس فید ( RSS ) مطالب ، کامنت ها ، دسته بندی ها . شما می تونید لیستی از این آدرس ها رو در اینجا ببینید . قابل توجه سرویس دهندگان وبلاگ فارسی از جمله پرشین بلاگ .
- داشبورد ( ببینید )
محیط مدیریت بلاگر بسیار بهتر ، تمیز تر و راحت تر از قبل شده بطوری که کاربران احساس راحتی بیشتری کنه .
- وارد شدن جیمیل
شما می تونید از اکانت جیمیلتون برای ورود به بلاگر استفاده کنید .
- آرشیو بهتر
در این نسخه آرشیو بلاگر در ستون اون خیلی بهتر و راحتتر شده . برای مثال با کلیک روی سال 2006 ماه های سال 2006 ظاهر می شه .
- پیکاسا هم می آید
ظاهراا در نسخه جدید بلاگر از پیکاسا وب برای آپلود تصاویر استفاده شده .