Sunday, July 30, 2006

وبلاگ فریاد بی صدا

http://faryadbseda.blogspot.com/2006_07_01_faryadbseda_archive.html#115429224267036542

تظاهرات به سبک آحوندی

الان مدتیه زنان ایرانی به مناسبت های مختلف از جمله روز زن , تظاهرات و اجتماعات آرومی رو برگزار میکنن که متاسفانه با خشونت و وحشیگری و حیوون صفتی مزدوران وطن فروش رژیم اسلامی ایران مواجه میشه ! حمله وحشیانه به زنان و کتک زدن و توهین به اونها , نمونه هایی بود از این رفتار ضد انسانی . همه اینها میتونه برای ما زنان دلسرد کننده باشه و ممکنه باعث بشه در اجتماعت دیگه , عده کمتری شرکت کنن و یا در آینده هیچ همایشی برگزار نشه ! اما من راه حل مناسبی برای این مشکل پیدا کردم که میشه با یک تیر 2 نشون زد :

" همین جا از همه شما که این مطلب رو میخونین خواهش میکنم در صورت امکان این مطلب رو به کسانیکه در انجمن های زنان و یا همایش های دیگه فعال هستن برسونید "

چند روز پیش عده ای از جوانان کمونیسم کارگری ایران با پوشیدن پیراهن های سرخ رنگ در محوطه پارک دانشجو تجمعی آروم رو برگزار کردن و با در دست گرفتن پلاکارها و دادن شعارهایی , حمله اسرائیل به فلسطینی ها رو محکوم کردن ! بعد از اون , شروع کردن چند تایی هم شعار حزبی سر دادن و در یک حرکت نمادین دور آبگیر پارک گشتی زدن و بعد هم متفرق شدن و هیچ کسی هم کاری به کارشون نداشت !

این جریان منو به یک فکر جالب انداخت که اگه تمام طرفداران حقوق زنان و حتا گروههای دیگه آزادیخواه ایرانی داخل کشور بهش عمل کنن , هرگز شاهد وحشی گری عمال وطن فروش و مزدور رژیم نخواهیم بود و اگر هم باشیم , سوای اینکه از حق خودمون بعنوان یک زن , یک انسان , دفاع کردیم و , یکی از چهره های منفور و کثیف این رژیم رو هم به زیبایی و با زیرکی زیر سوال بردیم و کاری کردیم که دست رژیم برای اون دسته از مردم و بهتره بگم مردانی که اعتقاد دارن فقط زنان بدکاره و هر جایی در این تظاهرات و گرد همآیی ها شرکت میکنن , رو کردیم و به عمل خودمون وجهه قانونی و از همه مهمتر شرعی (!) بخشیدیم !
من پیشنهاد میکنم از این به بعد در چنین همایش هایی از تمام زنان خواهش کنیم چادر سر کنن و با پوشش مشکی و حجاب کامل اسلامی در این همایش ها حضور به هم برسونن ! لابد الان میگین چرا چادر ؟ مایه ننگ و توهین به زن ؟ سمبل ارتجاع سیاه ؟

من چند پله جلوتر رو نگاه میکنم :

سر کردن چادر از طرف زنان شرکت کننده در همایش های زنان چندین هدف مهم رو دنبال میکنه :

- حکومت و رژیم بهانه اینکه مثلن برای بد حجابی یا مبارزه با زنان ویژه ای که همیشه به این زنان آزادیخواد لقب میدن , نمیتونه وارد عمل بشه !
- همین حجاب چادر و سراسر مشکی که این زنان به سر میکنن , باعث میشه که اگر رژیم بخواد دست روی این زنان بلند کنه و اونها رو مورد ضرب و شتم قرار بده , با اعتراض قشر مذهبی جامعه روبرو بشه .
- در صورت اقدام خشونت آمیز با زنان , چادر و پوشش اسلامی مثلن رسمی رو با دست خودش به چالش می کشونه و نشون میده حتا برای حجاب و یا زنان مومن (!) و ارزش های اسلامی (!) هم ارزشی قائل نیست !
- همین عمل باعث ایجاد تفرقه بین ارکان نظام میشه و یک دوگانگی ایجاد میکنه ! از طرفی قشر زنان چادری واقعی در مقابل این عمل موضع میگیرن , چون نمیدونن این زنان چادر به سر واقعن از چه گروهی هستن و این خبر میتونه مثل بمب توی جامعه بترکه و یک افشاگری درست و حسابی راه بندازه و حکومت هم قادر به سانسورش نیست چون در کشور ما هر چیزی که وجهه اسلامی داشته باشه ناخودآگاه سانسور نمیتونه بشه و بیشتر پخش میشه خبرش !
- در اجتماع ما همیشه چهره های موجه مذهبی باعث جلب توجه شدید میشن و گرایش و جذب باقی گروههای اجتماع رو به همراه دارن . به همین دلیل اگر زنان چادری یا مومن دیگه ببینن عده ای زن چادری و محجبه دارن در دفاع از حقوق زنان فریاد میزنن , با کمال میل بهشون ملحق میشن و این اجتماع رو قویتر میکنن و اگر هم حرکتی مخالفی از طرف رژیم صورت بگیره , زنها تنها نیستن و این میتونه بین زنان مذهبی و غیر مذهبی یک اتحاد جالب و مسالمت آمیز ایجاد کنه !

حالا کافیه این وسط همون برنامه ضرب و شتم و توهین و دستگیری و ... صورت بگیره و اینجاست که رژیم و دستگاهش زیر سوال میرن که چرا با زنان مومنه (!) برخورد کردین ؟ فقط تصور کنین که بجای اینکه 2 تا پلیس زن چادری دارن یک دختر شُل حجاب رو کشوم کشون میبرن تا زندانیش کنن , اینبار یک دختر چادری رو به این وضع ببرن ! و اونوقت چقدر میتونه جالب بشه ؟ از طرفی رژیم مخالف چنین همایشی هست و از طرفی نمیتونه اقدامی هم صورت بده و این میشه یک پیروزی به نفع زنان ! درسته منم با شما موافقم که پوشش مستهجن چادر مایه ننگ زن ایرانیه و نشونه و نماد و سمبل ارتجاع سیاه ! اما با چنین حکومت ریاکاری که تمام اهدافش رو در پشت پرده دین و به نام اسلام و خدا داره انجام میده و روی جنایت هاش سرپوش میذاره و اونها رو شرعی و قانونی جلوه میده , باید ما مردم و مخصوصن ما زنها مثل اونها عمل کنیم و با سیاست باشیم ! باور کنین اگر 50 تا دختر چادر به سر میرفتن دم در استادیوم آزادی جمع میشدن , همه رو وارد میکردن ! اگه 100 نفر زن چادری در روز 8 مارس در پارک دانشجو جمع شده بودن , حکومت جرات نمیکرد دست به زنها بزنه حتا اگر به رژیم فحش هم میدادن !
استادم میگفت آهن رو باید با آهن ببری ! درست هم میگفت ! ما مگه نمیدونیم همون دانشجو نماهایی که یه کپه ریش میذارن و بیرون دیوارهای سفارت ها جمع میشدن و شعار میدادن یا از دیوار بالا میرفتن و تابلو رو میکندن , دانشجو نبودن و سابقه شون رو نگاه کنی میبینی که طرف یک لات آسمون جل و زور گیر معلوم الحال فلان محل جنوب شهره و با گذاشتن یه ریش و رو انداختن پیرهنش و یقه رو کیپ بستن , شده امام زاده و دانشجو ؟؟؟!!!!! پس چرا ما از چنین جو ریاکارانه ای استفاده نکنیم ؟ اگه دانشجوهای ما هم خواستار این هستن تا حرفشون رو به کرسی بنشونن , تیپ بسیجی و حزب الهی بزنن ! زنان ما هم چادر سر کنن و برن شعار بدن ! رژیم میخواد دستگیرتون کنه ؟ بذارین بکنه ! وجهه خودش رو خراب میکنه ! باعث میشه بین جامعه خر مذهب های اجتماع و رژیم درگیری و نفاق پیش بیاد و بیفتن تو جون هم ! به این میگن سیاست ! نه به این که 100 تا زن معصوم و مظلوم و بدون حامی برن توی یک محل بایستن و عده ای گرگ بیفتن به جونشون و درب و داغونشون کنن . این هیچ افتخاری برای ما نداره جز ظلم به زن ! جز سرکوب بیشتر زنان ! جز تحقیر و محرومیت بیشتر زن !

امیدوارم این مطلب درس عبرتی بشه برای تمام گروههای مبارز ! !

تکبیر.