Tuesday, July 11, 2006

من و پالتاك

http://www.mano-paltalk.net/tanz8/sar0407.htm

سند مزدوری سايت من و پالتاك


- سربلند -

حبيب در حالى كه كاغذى در دستش بود ذوق زده پيش من آمد و گفت: خبر دارى سند مزدورى سايت من و پالتاك پيدا شد؟
با تعجب گفتم: همون سايت كه مىگوييد چوب لاى چرخ شما مىذاره؟
حبيب: اره ديگه. ماه ها است كه همه رفقا دنبال اسناد ارتباط اينها با وزارت اطلاعات مىگردند كه بلاخره يكى از رفقا تونست آن را پيدا كنه.
حبيب چشمكى بمن زد و ادامه داد: ميدونى كه در ميان ما رفقاى متخصص هم خيلى زياده
خنديدم و گفتم : خب حالا چى افشا كردند؟
حبيب گفت : برات مىخونم


رفقاى فداكار و از جانگذشته ما در كشور ايالات متحده آمريكا ماه ها تلاش شبانه
روزى در تحقيق و تفحص از سايت مزدور من و پالتاك بلاخره موفق شدند به سند مهمى كه
ارتباط اين سايت را با وزرات اطلاعات ايران قطعى مىكند را بدست بياورند.
سايت مزدور من و پالتاك كه از زاويه چپ به سازمانهاى انقلابى برخورد مىكرد از همان ابتدا
معلوم بود كه ريگى در كفش دارد و ....


حوصله ام سر رفت و گفتم: حبيب جان، ببخشيدها، اين جملات منو ياد اطلاعيه هاى تلويزيونى جمهورى اسلامى مىاندازه وقتى كه مىخواهند اشخاص مختلف را به مزدورى و جاسوسى متهم كنند. ميشه لطفا اينها را فاكتور بگيرى و برى سر سند؟
حبيب كمى دمق شد و گفت: اين سايت به شركتى ايرانى به نام " پشتيبانان شبكه " اتصال داره كه اين شركت در ايرانه.
گفتم: ببينم ، اين اسم همون " كنتور" سايتشون نيست؟
گفت : اره
خنديدم و گفتم: اين رفيق شما خيلى متخصصه؟
گفت : خب اره ، خيلى از كامپيوتر حاليشه
گفتم: آخه ديوانه جان. ده ها كنتور مجانى و غير مجانى در اينترنت وجود داره كه اصلا لازم نيست نه عضوش بشند و نه هيچ چى. كافيه كنتور را در سايت نصب كنند تا صاحب سايت بفهمه چقدر بازديد كننده داشته.
حبيب گفت: يعنى لازم نيست پول بده ، قرار داد ببنده و غيره؟
ديگه داشتم غش مىكردم . گفتم: آخه تو مگر توى كله ات عقل نيست؟ ديوانه جان، صدها هزار سايت داره از همون كنتور استفاده مىكنه. كلى هم سايت انقلابى و غيره توشونه. شايد بيش از هشتاد درصد از سايتهاى ايرانى از همان كنتور استفاده مىكنند.
حبيب: اما رفيق ما ميگه كه صاحب من و پالتاك مىتونه بفهمه چه كسانى به سايتش آمده .
نگاهى به حبيب كردم و گفتم: ببينم منو گرفتى؟ سركاريه؟
حبيب: نه به مرگ خودم
گفتم: آخه خاك عالم بر سر بىسوادت كنم. تمام سايتهاى دنيا، چه سياسى ، چه غير سياسى، چه انقلابى، چه دولتى ، چه ضد انقلابى و هر كوفت و زهر مار ديگه اى داخلش فايلى بنام" استاتيك" است كه صاحب سايت مىتونه بفهمه چند نفر به سايتش آمدند، از چه كشورهايى بوده، چه ساعتهايى بيشترين بازديد را داشته و روى چه مقالاتى بيشتر از بقيه كليك شده.
حبيب با تعجب: جدى مىگى اينو؟
گفتم: خره، همين الان برو با پرداخت پنجاه يورو در سال يك دامين و سايت بگير. مىبينى كه تمام اين خدمات را داره. اصلا از طريق ديدن همين اطلاعاته كه صاحب سايت بخشى از سايتش را جمع مىكنه، بخشى ديگر را قوى تر مىكنه و غيره.
حبيب: اما رفيق ما خيلى متخصصه.
خنديدم و گفتم : همين بود اين افشاگرى؟
ادامه دادم: آخه يكذره به به اون كله پوكت نرسيده بود كه كسى كه بخواد مزدورى و جاسوسى كنه اينطورى علنى كار نمىكنه؟ آخه تو انقدر خرى كه حتى نرفتى به سايتهاى ديگر سر بزنى و ببينى چقدر سايتها از همان كنتورها استفاده مىكنند. تازه هر كنتور ديگه اى هم باشه باز فرق نمىكنه. همشون همين اطلاعات را مىدند
حبيب: اما من يك سئوال برام هست. چرا بايد يك شركتى چنين خدماتى را مجانى براى سايتها بده؟
اينبار با پشت دست زدم وسط طاسى سرش و گفتم: اينها ده ها جور خبرنامه، نظرسنجى، كنتور و غيره درست مىكنند كه اگر سايتى از آنها استفاده كنه اتوماتيك تبليغ شركتشون مياد. كه اگر هر كسى يك " ياهو پاپ آپ" داشته باشه ديگه تبليغ براشون نمىآد.
خنديدم و پرسيدم: ديگه چه اسنادى ازشون پيدا شده؟
حبيب: سرورشون شناسايى شده
ديگه دل و روده هام داشت بهم مىآمد و گفتم: احمق، هر كسى مىتونه سرور هر سايتى را پيدا كنه. فقط كافيه سرچ بشه . اين كه ديگه افشاگرى نيست.
ادامه دادم: حالا بگو ببينم سرورشون در ايرانه؟
حبيب: نه، رفيق متخصص درآورده كه در المان هست
ديگه نمىشد جلوى خنده ام را بگيرم و گفتم: خب كجاى اين نشانه مزدور بودنشونه؟
حبيب هى وا مىرفت و گفت: كسى كه سايت بنام اون هست هم پيدا شده
گفتم: طرف مزدوره؟ در ايرانه؟ در ساواك بود؟ در ساواما بود؟ همه مىدونند مزدوره؟
حبيب كمى سرخ شد و گفت: حقيقتش طرف كسى هست كه عمرى را در زندان جمهورى اسلامى گذرانده و بسيارى به عنوان يك فعال سياسى چپ مىشناسنش. و سالهايى طولانى عضو يكى از سازمانهاى انقلابى و راديكال بوده
به حبيب نگاه كردم و گفتم: اين بود؟ اين بود آن افشاگرى مشعشانه؟
حبيب چيزى نگفت
بهش گفتم: هم خانه ام هستى نمىخوام دلگيرت كنم. اما اينو بياد داشته باش. اون كسى كه مىتونه مشخصات يك آدم سياسى را در بياره، تلفن خانه و آدرس منزل طرف پيدا كنه از طريق اى ميل براى صدها نفر بفرسته، گذشته از اينكه چقدر باهات رفيقه اما آدم خطرناكيه.
حبيب به فرش نگاه مىكرد
ادامه دادم: اينطور آدمها گذشته از اينكه امروز چه رنگى دارند اما فردا با تك تك شما همينكار را خواهند كرد. من نمىگم كه اين اى ميل براى جمهورى اسلامى هم فرستاده شده. اما دستهايى هستند كه اونو براى رژيم هم بفرستند. مىبينى داريد چكار مىكنيد؟ مىبينى داريد عملا جان يكسرى آدم و خانوده هاشون در ايران را بخطر مىاندازيد؟
حبيب ديگه نشست و هيچ نمىگفت
گفتم: حالا كى انتشار عمومى مىكنيد
حبيب با صدايى اروم: نمىدونم
گفتم: اينكار را حتما بكنيد. چون بدون شك آدمهايى هستند كه سيستم سايت سازى را مىشناسند و همين ملاكى ميشه براى قضاوتشون در مورد شما
كمى دلم براش سوخت. پا شدم دستى به سرش كشيدم و گفتم: حالا بىخيال. فقط بگو ببينم اين همون سايتى نيست كه گفته ارتباطش را با اپوزسيون قطع مىكنه؟
جبيب: اره همونه
لبخندى زدم و گفتم: خوبه
حبيب : چى خوبه؟
گفتم : هيچ چى. دلايلشان براى اين اقدام ظاهرا خيلى هم بىربط نبود. در آخرين مطلبشون از همين توطئه ها شكايت داشتند . خوبه كه حتما منتشر كنيد!
حبيب پاشد و رفت
گفتم : كجا
گفت: مىرم يك تلفن بزنم


توضيحات اضافى!

ما فكر مىكرديم عمر " ساواك" بسر رسيده بود. اما ظاهرا هنوز هم هستند، هرچند كه روزى خود قربانى آن بودند. اما لازم است جهت كمك به رفقاى " شرلوك هلمز" گرامى اطلاعاتى را بدهيم كه شايد براى افشاگرى هاى اينده شان مناسب باشد:

علامات رنگ و وارنگ وارنک فوق را در هر سايتى ديديد به معنى استفاده از يكى از كنتورهاى فوق است كه قطعا با دهانى باز شاهد ده ها هزار سايت " مزدور" خواهيد شد.! در حاليكه حتى مىتوان علامت و كنتور را در سايت نگذاشت اما از خدماتش بهره برد!