Thursday, January 03, 2008

سردبیر:خودم را بدون فیلتر ببینید

سردبیر:خودم
http://i.hoder.com/


سردبیر:خودم را بدون فیلتر ببینید


«عدو»هایی (از جمله مهدی خلجی، کارمند بازوی پژوهشی لابی اسراییل به قول استاد دانشگاه هاروارد) که سعی کردند صدای من را با بستن وبلاگم خفه کند و موجب اخراج شدن من از میزبان ترسوی قبلی‌ام در آمریکا شدند، بدون اینکه بخواهند سبب «خیر» بزرگی هم شدند.

از چند ماه پیش تمام کسانی که در ایران می‌خواهند این وبلاگ را بخوانند می‌توانند با استفاده از تکنولوژی امن HTTPS بدون دردسر و بدون هیچ نیازی به فیلترشکن به این وبلاگ بیایند و بخوانند و جستجو کنند و حتی در آن کامنت بگذارند.

برای استفاده از این تکنولوژی کافیست که در ته بخش اول آدرس‌های اینترنتی این وبلاگ را که معمولا HTTP است یک S اضافه کنید (یعنی HTTPS) و بقیه‌ی آدرس را تایپ کنید.

به این ترتیب برای دیدن این وبلاگ کافی است تایپ کنید:
httpS://i.hoder.com

(البته بعدش پیامی از مرورگرتان خواهید گرفت که از شما موافقت با این نوع وصل شدن را درخواست می‌کند که اصولا برای همه‌ی وبسایتهایی که از https استفاده می‌کنند پیش می‌آید.)

می‌دانم که چون این وبلاگ را بسیاری از رفقای سابق «اصلاح‌طلب» که خیلی‌هایشان یک موقعی نان و نمک من را خورده بودند بایکوت کرده‌اند و به تاسی از رهبرشان سید شعبان بی‌مخ فکاهی‌نویس‌مان می‌خواهند اصولا من را از صحنه‌ی اینترنت محو کنند، همین امکان تازه‌ی دسترسی به «سردبیر:خودم» را بدون فیلتر هم زیاد کسی متوجه نخواهد شد. ولی از آدم‌های منصف و اهل مدارا و گفتگو خواهش می‌کنم با ایمیل یا نوشتن یک مطلب کوتاه در وبلاگشان دوستانشان را از این موضوع خبردار کنند.