Friday, June 08, 2007

وبلاگ فریاد بی صدا : ازدواج موقت یا رواج فاحشگی شرعی

وبلاگ فریاد بی صدا
http://shima.blogspot.com/

ازدواج موقت یا رواج فاحشگی شرعی

مقدمه :
شاید اولین آخوندی که در حکومت اسلامی جرات کرد تابوی روابط جنسی آزاد رو بطور رسمی بشکنه , هاشمی رفسنجانی بود . این اتفاق در سال 1369 اتفاق افتاد و مثل بمب در ایران صدا کرد و سریعن هم تکذیب شد و یک شبه ماست مالی شد !

مرتبه دوم در زمان خاتمی بود که طرحی با نام خانه های عفاف که در واقع کنترل حساب شده زنان تن فروش , بصورتی که در رژیم سابق جریان داشت در منطقه ای بنام شهرنو در تهران , مطرح شد. این طرح هم با مخالفت های گسترده همراه و بزودی به فراموشی سپرده شد . در دولت جدید هم شاهدیم که وزیر کشور طرح جنجالی ازدواج موقت رو مطرح کرده و مخالفت های بسیار شدیدی رو بر انگیخته . در اینجا لازم به توضیحه که :

- روابط جنسی در تمام جوامع چه بسته و چه بسیار مذهبی و چه آزاد همیشه در طول تاریخ بشریت در جریان بوده و هیچ قدرتی قادر به جلوگیری از اون نبوده . زمانهایی کم و زمانهایی زیاد و علنی و زمانهایی هم زیر زمینی بوده اما هرگز متوقف نشده و نمیشه . اما در این بین دولت ها و حکومت هایی ضرر کردن که به این رفتارها به دید ناهنجاری و گسترش فساد نگاه کردن و سعی در ریشه کن کردن بقول خودشون فساد گرفتن. شاید بهترین کشوری که میتونیم نام ببریم در رابطه با مبارزه با مسائل جنسی , ایران و حکومت اسلامی باشه . تجربه ای بسیار نا موفق و دردناک که امروزه بعد از 28 سال تبعات فاجعه آمیزش رو شاهدیم .

زمانیکه کودتاچیان اسلامی رژیم شاهنشاهی رو سرنگون کردن , بنام مبارزه با فساد مناطقی از شهر تهران رو که در اونها زنان تن فروش اشتغال داشتن تخریب کردن و این زنان رو یا زنده زنده در آتش سوزوندن یا سنگسار کردن و بعضی هم فرار کردن و کلن این محلات بد نام تعطیل شدن . هر چند در آینده همین زنان و مردان تبدیل شدن به مافیای فحشا و برای خودشون خانه های تیمی تشکیل دادن و دوباره همون روال رو در پیش گرفتن .

اما اشتباه فاجعه آمیزی که کودتاچیان مرتکب شدن در واقع همین بود که مرکز تجمع روسپیان رو از بین بردن و این شغل رو بصورت زیر زمینی و بدون نظارت قانونی رواج دادن .

در اون زمان زنان تن فروش تمامن تحت پوشش اتحادیه خودشون بودن و از مراقبت های پزشکی و حمایت های قانونی برخوردار بودن و طبق قوانین اتحادیه خودشون کار میکردن و به همین دلیل هم از نظر شیوع امراض مقاربتی و هم کار کردن خارج از محدوده و افسار گسیخته و بدون کنترل دور بودن و تحت نظارت کلانتری ها قرار داشتن . ولی زمانیکه شهرنو از بین رفت و تن فروشی غیر قانونی و جرم اعلام شد , این فعالیت ها در اوایل بصورت پنهانی و زیر زمینی و به تدریج بصورت علنی در اومدن بطوریکه بعد از 20 سال فحشا چنان افسارگسیخته در جامعه گسترش پیدا کرد که حتا دولت هم نتونست جلوی اون رو بگیره . خیل عظیمی از زنان و دختران بی پناه و فقیر و فریب خورده و فراری و معتاد و مطلقه و بیوه , وارد شهرهای بزرگ شدن و به این کار مبادرت ورزیدن . شغلی که در اوایل شاید درآمد بالایی نصیب زنان ویژه میکرد , به تدریج و با زیاد شدن تعداد این افراد به قیمت هایی نازل و بسیار ساده تبدیل شد طوریکه امروزه با 10 هزار تومان یا چیزی کمتر از 10 دلار انجام میگیره . از طرفی هم امنیت اجتماعی سایر زنان و دختران اجتماع رو مورد تهدید قرار داد و مردان تمام زنان رو به چشم زنان ویژه نگاه میکردن . امروزه کار بجای رسیده که حتا در صورتی که بخوان این افراد رو مورد پیگرد قرار بدن بخاطر اینکه در قانون جرمی تعریف نشده و مکانی برای نگهداری اونها وجود نداره عملن قادر به کنترلشون نیست و از طرفی هم این زنان از نظر قانون گناهی ندارن و اگر حکومت میخواد کنترلشون کنه باید مبالغی صرف سیر کردن شکم و پناه دادن این زنان کنه که این کار رو هرگز نمیکنه .

این امر خارج از نظارت سبب گسترش بیماریهای جنسی خطرناک مثل ایدز و هپاتیت در جامعه شده . قتل ها و جنایتهای ناموسی و سوء استفاده های جنسی از زنان و دختران و هزار و یک مورد از این دست همگی گوشه هایی از فروپاشی نظام شهرنو در تهران بودن . شاید اگر مکانی قانونی برای ارضای شهوت افراد جامعه وجود داشت هرگز فساد به این صورت در نمی اومد که خارج از کنترل بشه . وقتی به روابط جنسی با دیدی بد در جامعه نگاه بشه و طبیعی ترین و اساسی ترین نیاز هر انسان رو با چشم جرم جنایی مسبب مرگ و سنگسار و شلاق و ناهنجاری و بهش نگاه کنیم , نتیجه ای بجز این در بر نداره .


با این توضیح بررسی کنیم که چرا در هر دولتی زمزمه هایی از آزادیهای روابط جنسی بگوش میرسه :

بعد از انتخابات سوم تیر , و روی کار اومدن فرمایشی احمدی نژاد , سیاست به معنای واقعی خودش یعنی جنگ قدرت در حال خودنمایی هست . چطور که میبینیم بین جناح های مختلف حکومت چه جدالی در جریانه . تا قبل از این انتخابات ، فضای سیاسی ایران چنین حالتی رو کمتر درک کرده بود و آخر بیشتر دعواهای سیاسی مشخص بود . اما در این یکی دو ساله اتفاقاتی افتاده که نشون میده سیاست در ایران کم کم داره دور محور کسب قدرت به گردش در میآد . دولت احمدی نژاد چون از روز اول انتخابات سوال برانگیز و فرمایشی و ناحق بود و احمدی نژاد هم مهره ای بسیار بدنام با حاشیه های جنجالی بسیاری در پشت سرش مخصوصن اختلاص 300 میلیارد تومانیش از شهرداری تهران و انتخاب شدن مساله دارش , به شدت در موضع ضعف قرار گرفت . این روند در طول دوره ریاست جمهوری احمدی نژآد بیشتر ملموس شد . عدم تحقق وعده های دروغین و سیاست های احمقانه سیاسی و اقتصادی و بین المللی و شدت گرفتن سرکوب مردم و خفقان شدید و حکومت نظامی های علنی در داخل کشور , گوشه هایی از عوامل نفرت مردم از شخص احمدی نژاد و دولتش بودن . در این بین احمدی نژاد که میدید محبوبیت کاذبش روز به روز در حال افول هست , مخصوصن در سفرهای استانی هم با عدم استقبال بی سابقه مردم روبرو شد در این اواخر مثل سفر " اصفهان " که نقطه عطفی بر نفرت فزاینده مردم و بایکوت علنی احمدی نژاد بود , تصمیم گرفت با هر حیله ای این ضعف رو جبران کنه :
از رابطه با امریکا گرفته تا مقاومت در برابر افزایش قیمت سوخت و ژست محافظه کارانه در برخورد با مفاسد اجتماعی مثل طرح حجاب درمانی و لات درمانی و ... که خوشبختانه یا بدبختانه تمام این اقدامات مثل تف سربالا نه تنها محبوبیت احمدی نژاد رو افزایش نداد بلکه بیش از قبل تخم نفرت رو در دل مردم کاشت و حتا باعث جدایی عمیق بین طرفداران جناح حامی احمدی نژاد هم شد و اعتراضات وسیعی رو باعث شد . نمونه های دیگه ای مثل سرکوب جنبش زنان و مسائل بین المللی و شعارهایی بر ضد اسرائیل و قطار ترمز بریده اتمی و سرکوب شدید کارگران بیگناه و جنجال آفرینی در دانشگاهها و ... همگی بخشی از این افول محبوبیت بودن !

حال , طرح مسئله ازدواج موقت توسط وزیر کشور رو هم باید گذاشت به حساب یکی دیگه از پروژه های کسب محبوبیت رئیس جمهور دیوانه ایران , احمدی نژاد , تا با این حربه بتونه نیروی قدرتمند و اساسی ایران یعنی جوانان بیکار و
Single که مشکلات مالی و بیکاری باعث شده نتونن ازدواج کنن , تا حدی راضیشون کنه و با این حرکت تقلیدی مضحک از خاتمی رو در پیش گرفته ! با این حرکت احمدی نژآد میخواد در واقع با یک تیر دو نشون بزنه :


- اینکه حتی اگه دولت نتونه کاری از پیش ببره دست کم این باور رو شایع می کنه که از دولت های قبلی صادق تره و با جسارت بیشتری حقوق مثلن فراموش شده مردم رو پیگیری می کنه . غافل از اینکه هنوز خاطره سخنرانی ای که هاشمی رفسنجانی روی ضرورت ازدواج موقت دست گذاشت در ذهن ها مونده اما کمتر کسی عذرخواهی یا غلط کردن بعدیش رو به خاطر میآره و این نشان از تاثیر گذاری بالا و حساسیت این موضوع در اجتماع ایران داره !


- این کار به شکل زیرکانه ای به وزیر کشور سپرده شده و مواظب بودن تا زیاد بهش دامن نزنن . حالا اگه بخواهیم با نگاهی سیاسی به این قضیه نگاه کنیم باید امیدوار باشیم که سیاستمداران ما تیزهوشی زیادی به خرج دادن و کود فسفر بیشتری سوزوندن برای این طرح . اما از نگاه مسلمونها چنین روندی جز دور زدن احکام اسلام و افتادن به دام استفاده ابزاری از دین و در نهایت به لجن کشیدن مذهب اسلام نیست . سوء استفاده از فضاهای باز و فتواهای کاذب و دروغین و احادیث جعلی در احکام اسلام همیشه مشتری های زیادی داشته اما مهم اینه که این کار توسط دولت احمدی نژآد به عنوان یک حربه برای شکستن تابوها و جو مخالف ها و بالا بردن محبوبیت احمدی نژآد استفاده شده .


بوسه ای که رئیس جمهور به دستکش معلم کلاس اولش زد هم از همین نوع بوده . وقتی در دین اسلام کلن تماس با نامحرم حرامه و به این بهانه صدها انگ به افراد جامعه میچسبونن , میبینیم برای استفاده های تبلیغاتی , چنین کارهایی برای خودشون حلال میشه و خوشبختانه شعور افرادی مثل احمدی نژاد و مشاورینش در حدی هست که متوجه نیستن این رفتارها و جداسازی خودی و غیر خودی و مجوزهای شرعی ساختگی برای خودی ها , نتیجه ای جز دورتر شدن دولت از مردم و افزایش نفرت مردم از شخص احمدی نژاد و کل سیستم حکومت ایران نداره . یادمون باشه حتا کله گنده هایی مثل هاشمی رفسنجانی که در دوران استبداد کبیر باقی مونده از دوره خمینی طرح ازدواح موقت رو پیش کشیدن , در نتیجه عکس العمل ها مجبور به عذرخواهی از کل مردم شدن و حال برای کسانی مثل احمدی نژاد یا نیروهای دست ششم انقلاب , به گفته محسن رضایی یا بنیانگذار سپاه پاسداران , این حرکات ایذایی نتیجه ای جز زوال در بر نداره و نخواهد داشت! بقول معروف مردم نون رو به دهنشون خوردن نه با فلانشون ...!

..
نتیجه گیری اخلاقی :

حدیث میگه : "السیاسةُ لا لها ابٌ و لا اُم، و مَن یتمسک بها لیس بمُسلم"
بعبارتی سیاست پدر و مادر نداره و کسی که دنبال سیاست بازی میره خودش هم پدر و مادر نداره! این دولت با چنین نوابغ و اعجوبه هایی که در راس اونها معجزه هزاره سوم یعنی احمدی نژاد و فاحشه قداره کشی مثل فاطمه رجبی و پاچه گیران و دزهایی در راس امور امنیتی و اقتصادی و مجلسی فرمایشی بنام اسطبل ولایت فقیه قرار دارن , اگه به همین ترتیب پیش برن تراژدی هشت ساله چهارمی رو جایگزین می کنن و زمینه رو برای تراژدی های مخوف بعدی آماده تر !! هر چند باید این نکته رو در نظر بگیریم که آیا حکومت اسلامی به راستی با این اوضاع و احوال بین المللی و داخلی و افزایش روز افزون نفرت و مخالفت های مردمی , تا چند صباح دیگه میتونه به حیات ننگین خودش ادامه بده ! رژیمی که شمارش معکوس سقوط و زوالش به شمارش در اومده و قدم در همون راهی گذاشته که 28 سال قبل شاهنشاه آریامهر گذاشت و قیام مردم رو باعث شد ... سرکوبات امروز مردم و تمامی پروژه ای که برای خفقان مردم در پیش گرفته شده , یادآور چیزی جز فعالیت های ساواک در رژیم گذشته نبود و خوبه بدونیم همین ساواک و اعمال سرکوبگرانه نظامیان بر ضد مردم و در نهایت قتل و عام ها بود که باعث سقوط رژیم شاهنشاهی شد , نه مهره کودن و جنایتکاری بنام خمینی !

تکبیر