Tuesday, October 10, 2006

وبلاگ لحظه(تراشیدم....پرستیدم...شکستم ): اندر احوالات قوانین تخماتیک این مملکت

- سلام آقای بانک مسکن!

- سلام آقای مراجعه کننده!

- بفرمائید این مدارک وام من.

- خواهش میکنم... اصل پایان کار ساختمان کو؟

- اصل را ندارم ولی این کپی خدمت شما باشه.

- باید اصل را بیارید تا با کپی مطابقت بدهیم.

- متاسفانه اصل پروانه ساختمان الان در اختیار من و فروشنده نیست به نفر اول هم که ساختمان را ساخته دسترسی نداریم، یه راه حل جلوی ما بگذارید؟

- این کپی را ببرید شهرداری، آنها اصل را در مدارکشان دارند بدهید مهر کپی برابر اصل برایتان بزنند تا کارتان راه بیفتد.

***

- سلام آقای شهرداری!

- سلام، بفرمائید.

- لطفا این کپی پایان کار ساختمان را برای من برابر با اصل بکنید!

- این کپی را برای کجا می خواهید؟

- میخواهم از بانک مسکن وام بگیرم.

- به بانک بگویید نامه رسمی به شهرداری بنویسد تا ما جوابشان را بدهیم.

- حالا نمی شود من این همه راه را برنگردم و شما یه مهر برای من بزنید؟

- نه آقا باید تقاضای رسمی بیارید تا جواب رسمی ببرید.

***

- سلام آقای بانک مسکن!

- سلام، برابر اصل کردید؟

- نه متاسفانه! شهرداری گفت بانک باید نامه بدهد تا جواب بانک را بدهیم.

- از دست این شهرداری! بفرمایید این هم یک نامه رسمی!

***

- سلام آقای شهرداری!

- سلام نامه را آوردید؟

- بله بفرمائید این هم نامه بانک!

- چند لحظه صبر کنید... بفرمائید این هم جواب رسمی خدمت شما!

- اما بانک گفت باید کپی را برابر اصل کنید؟

- ما روی هیچ کپی ای مهر نمی زنیم بلکه جواب نامه را با یک نامه رسمی می دهیم.

- خب اگر بانک قبول نکرد؟

- آقا شما که اولین نفر نیستید

***

- سلام آقای بانک مسکن!

- سلام، آوردی؟

- بفرمائید این هم جواب شهرداری!

- کپی را برابر با اصل کرد؟

- نه! اما نامه داد.

- این نامه بدرد ما نمیخوره به اونها بگید که باید روی کپی مهر برابر با اصل بزنند!

- یعنی هیچ راهی نداره

- نه!

***

- سلام آقای شهرداری!

- سلام، دوباره که آمدی!

- آقا نامه را قبول نکردند، گفتند باید کپی را مهر برابر اصل بزنید!

- ما نمیتونیم این کار را بکنیم!

- خب من چکار کنم؟

- به ما ربطی نداره! مشکل تان را با بانک برید حل کنید!


پ.ن: هنوز که این مشکل حل نشده، ولی وجدانا مملکت اینقدر مسخره هم بخدا نوبره!