Monday, September 18, 2006

وبلاگ یه وجب خاک اینترنت



انوشه انصاری


انوشه انصاری، اولین زن فضانورد ایرانی-آمریکاییست که به فضا رفت البته با پول خودشون به مبلغ 20 میلیون دلار ناقابل و 6 ماه تمرین. من سعی کردم از سایت ناسا و پخش مستقیم یه چیزایی ببینم و باید بگم سایت ناسا از زبون نفهم ترین و مزخرف ترین سایت هاییه که دیدم. واقعا یه بیل خاک بر سر ناسا با این سایت آشغالش.

انوشه که چهل سال داره و در سن 16 سالگی به آمریکا رفته و به قول منابع اینترنتی، زبون انگلیسی رو هم طبیعتا نمی تونسته راحت صحبت کنه. دختری که در شبهای تهران چشم به ستاره ها و آسمون می دوخته و آرزوش رفتن به فضا بوده، حالا به آرزوش رسیده. انوشه می خواد پیامبر صلح و دوستی باشه و با رفتنش به فضا به من و امثال من بگه که بریم دنبال رویاهامون.

توی اینترنت یه سری نقدها هم نسبت به سفر انوشه انصاری که خانوم انصاری اصلا ایرانی ها رو آدم حساب نمی کنه و به ما ربطی نداره و غیرو ولی با کمی صبر و مطالعه سایر منابع دیگه متوجه شدم که این حرف یه قضاوت بسیار ناعادلانه بوده و ایشون مشکلی با ایرانی بودنش و غیرو نداره. هرچند که با فشار آمریکای لعنتی و روسیه مجبور شده توی لباس فضانوردی که می پوشه پرچم ایران نباشه که جای تاسف داره.

از آدمهایی که پول در میارن و بعد این پول رو در راه تکنولوژی، بشریت و پیشرفت خرج می کنن، همیشه سعی کردم سرمشق بگیرم. یه عالمه آدم توی این دنیا هستند که پول دارن و می تونن کلی کار مثبت انجام بدن اما مثل یه بز فقط می چرن و به فکر خودشون هستن و هیچ کار مثبتی هم انجام نمی دن. همیشه از این آدمها حالم بهم می خوره. همه جا هم هستند. آدمایی که نم پس نمی دن.

انوشه انصاری برای همیشه توی ذهن من می مونه و براش در سفر 10 روزه ش آرزوی موفقیت می کنم.

از این حرفا هم بگذریم، برای اولین بار بود که تلویزیون ناسا رو می دیدم. الانم که هوای بیرون سرتاسر مه هست و دارم می لاگم، بازم تو پشت زمینه ناسا هست و فضا. خیلی هیجان انگیزه که بدونی یه آدم توی فضا اون بالای بالا داره به زبونی که می فهمی سلام میده و ایجاد ارتباط می کنه.

لینکهای مرتبط:
:: پخش مستقیم ناسا
:: عکسها و خبرهای یاهو
:: وداع انوشه با خانواده اش + عکسها
:: وبلاگ انگلیسی انوشه انصاری
:: بخش فارسی سایت رسمی انوشه انصاری