Tuesday, February 21, 2006

وبلاگ گفتنی ها و ناگفته های امیر فرشاد ابراهیمی

دیدن فوتبال نه از تلویزیون حق زنان است !

در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بهار آزادی ! یکی دیگر از حقوق محروم شده برای زنان ، قانون عجیب و غریب ممنوعیت ورود زنان به استادیومهای ورزشی است ! در میان قشر عظیم زنان ایرانی که نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند بسیار نام آوران و قهرمانان ملی و حتی قهرمانان جهانی و آسیایی حضور دارند و این یعنی نه تنها زنان ما به آن درجه از فهم و بینش ورزشی رسیده اند بلکه در بسیاری از مراحل از مردان نیز پیشی گرفته اند پس جای بسیار تعجب دارد که چراباید این قشر فعال در عرصه ورزش که افتخارات بسیاری هم برای کشور تا به حال آورده اند از حضور در استادیومهای ورزشی محروم بشوند ؟

تعدادی از دوستان و بلاگر ها و فعالان حقوق زنان تصمیم گرفته اند تا این حصار را بشکنند و تلاش کنند تا زنان ما نه از تلویزیون که آنرا مثل مردان از استادیوم تماشا کنند .

آرمان و پرستو دوکوهکی و بسیاری دیگر در حرکتی زیبا و مدنی تصمیم دارند روز ۱۰ اسفندماه ( در آستانه هشتم مارس - روز جهانی زن ) جهت تماشای بازی تیم ملی ایران و تیم کاستاریکا به استادیوم صدهزار نفری آزادی بروند ... در جمع آنها تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان ایران و نام آوران ورزشکار زن دیگری نیز حضور خواهند داشت که همراه با دیگر زنان خواستار حضور در استادیوم هستند . از همه دوستان بلاگر و فعال حقوق بشر در خواست می کنم این دوستان را یاری کنند .

روایت تصویری ازاولین تلاش زنان برای حضور در استادیوم آزادی در بیست خرداد۸۴ پس از جنگ و کشمکش بسیار.


http://www.farshadebrahimi.blogsky.com/?PostID=80