Saturday, August 09, 2008

آقایان (!) بلاگفا ، که ادعای "خدمت" " دارین؟ به "خدمات" وبلاگ پراکنی مطابق قانون (!) اساسی آخوندی ادامه بدین

راه من
http://www.rah-e-man.com/


نوشتن در وردپرس و بلاگر را به کاربران بلاگفا
و کسانی که تازه می‌خواهند وبلاگ نویسی را شروع کنند توصیه می‌کنم.
اینترنت روز به روز به سمت آزادی های بیشتر قدم برمی‌دارد.
خومان را محبوس سیستم‌های مستبد نکنیم.

اکثر ما وبلاگ‌نویسی را با نوشتن در سیستم‌های وطنی شروع کرده‌ایم، اگر کسی انکار می‌کند من انکار نمی‌کنم. من وبلاگ‌نویسی را از پرشین بلاگ شروع کردم، همان موقع که برای ساختن وبلاگ در بلاگ اسپات صفحه‌ی سیاهی با جمله‌‌ی قرمز “دسترسی ممنوع” می‌آمد. بعدها از بلاگفا هم استفاده کردم. در این چهار سالی که وبلاگ می نویسم هیچ‌گاه نشده کسی را مجبور به استفاده از سیستمی بکنم. اعتقادم بر این بوده است که کاربر بنا به راحتی و دلخواهش سیستمی را برای وبلاگ‌نویسی انتخاب می‌کند. درست مثل انتخاب وسایل شخصی، یکی با خودکار بیک راحت‌تر می‌نویسد یکی با خودنویس پارکر.

پیشنهاد داده‌ام. برای وبلاگ‌نویسی در کنار وردپرس و بلاگر، بلاگفا را پیشنهاد داده‌ام. نه برای حمایت از سیستم‌های وطنی، فقط برای سادگی و راحتی کاربر برای استفاده از آن. برای من مهم نیست که از بلاگر گوگل پشتیبانی می‌کند و از بلاگفا هیچ‌کس. اگر داستان بلاگر را خوانده باشید فرق یک سیستم محترم با یک سیستم مستبد خواهید فهمید. سیستمی که به کاربرانش احترام می‌گذارد.

آقای بلاگفا
،
شما که ادعای خدمت داری و از دیگران تقاضای حمایت از سیستم‌های وبلاگ پراکنی وطنی را داری، شما که همیشه به جای جواب دادن به مشکلات کاربران، مشکلات خودت را بیان کرده‌ای و به جای بهبود کیفیت بلاگفا به محدود کردن کاربران پرداخته‌ای، به نظرت جایی برای حمایت باقی گذاشته‌ای؟

بچه‌های تیم وردپرس فارسی هم ایرانی‌اند، آن‌ها هم برای ارتقاء وبلاگ نویسی کوشیده‌اند. برای قدرت گرفتن زبان فارسی در وردپرس دات کام زحمت کشیده‌اند. سعی کرده‌اند راه را برای کاربرانی که آشنایی با سیستم‌های خارجی ندارند هموار کنند. سیستم بلاگفا یک نقص بزرگ داشت که تیم وردپرس فارسی با دانش و تلاش خودش سعی در برطرف کردن آن‌را داشت و این کار را هم کرد. با امکانی که بچه‌های وردپرس فارسی فراهم کرده بودند، می‌شد از مطالب موجود در وبلاگ‌های بلاگفا یک پشتیبان تهیه کرد، کاری که سال‌هاست بلاگفا آن‌را پشت گوش انداخته است. چه شد؟ کمتر از یک روز بعد از این اتفاق بلاگفا کدها را مسدود کرد. به چه دلیل؟ آیا ترس از مهاجرت دسته جمعی کاربران به سمت سیستم‌های خارجی؟

وبلاگ‌های دوست‌داشتنی زیادی در سیستم بلاگفا می‌نویسند همان‌طور که در سیستم‌های دیگر وطنی می‌نویسند، همان‌طور که در وردپرس و بلاگر می‌نویسند. آقای شیرازی به نظرت ارائه‌ی امکانات بهتر و مفیدتر به کاربران خیلی سخت‌تر از بستن راه‌های مهاجرت است؟ متاسفم از اینکه می‌گویم شما در راه خدمت به تولید محتوای فارسی به بن‌بست رسیده‌اید. مگر نه اینکه هدف همه‌ی ما تولید محتوای فارسی است. چه فرقی می‌کند که کجا این محتوا منتشر می‌شود. من مدتی را با سیستم مووبل تایپ کار می‌کردم و حالا با وردپرس وبلاگم را مدیریت می‌کنم، هیچ راه مسدودی هم وجود ندارد، هر موقع خواستم می‌توانم به مووبل‌تایپ برگردم. مهم این است که من چه می‌خواهم.

راهی که شما پیش گرفته‌اید بی‌شباهت به حکومت‌های استبدادی نیست. به جای اینکه حق انتخاب را برای اعضای جامعه بیشتر کنند، راه‌ها را می‌بندند. شاید این پاک کردن صورت مسئله راه کوتاه‌مدت مناسبی باشد، اما در بلندمدت وقتی کاربران اعتمادشان را از دست دادند، بیشترین ضرر را خود بلاگفا و مستقیمآ مدیریتش متحمل خواهد شد. یقینآ کاربران، سیستمی را که نظارت محتوایی را بر عهده ی کاربران گذاشته است، برای کسب درآمد برنامه‌ی ویژه‌ای دارد تا کاربران و مخاطبینشان مجبور به تحمل آگهی‌های بعضآ جفنگ نباشند، روز به روز در حال ارتقاء سطح امکانات است و مهم‌تر از همه کسی را مجبور به ماندن نکرده است را به یک سیستم مستبد که مدیرش می‌خواهد بر کاربران حکومت کند آن‌هم به دلایل غیرقابل قبول ترجیح می‌دهند.

اگر تا به حال به پیشنهاد وردپرس و بلاگر بسنده کرده‌ام به خاطر این بوده است که کاربران بلاگفا راحت بوده‌اند. اما از این لحظه نوشتن در وردپرس و بلاگر را به کابران بلاگفا و کسانی که تازه می‌خواهند وبلاگ نویسی را شروع کنند توصیه می‌کنم. آنقدر راهنما و مطلب هم وجود دارد که برای استفاده از این سیستم‌ها دچار سردرگمی نشوید. نمونه‌اش سایت وردپرس فارسی و بلاگر فارسی. اینترنت روز به روز به سمت آزادی های بیشتر قدم برمی‌دارد. خومان را محبوس سیستم‌های مستبد نکنیم.

مرتبط:

کاربران بلاگفا محکوم به ماندن هستند!

از بلاگفا به هرجا تنها با چند کلیک

دغدغه های وطنی!

زندان بلاگفا-۱

به وردپرس بپیوندید