Monday, July 28, 2008

شاگردان این مدرسه " نگرانی اشتغال" ندارند


سرداران مدرسه حقانی قم
سوار بر اسب حکومت و ثروت



* ملاقات چند هفته ی پیش "سردار" سید محمد حسین زاده حجازی (معاون فرمانده سپاه) با بعضی از "آقایان"، بیش از هر نکته دیگری، روشنگر رشد قدرتی محفلی است در دل قدرت ولایت فقیه. نقش سیاسی بعضی از مسئولین در اداره کشور نقشی حیاتی است و تصمیماتشان زندگی میلیونها نفر را تحت الشعاع قرار می دهد. به همین جهت بهتر است مردم از برخی اطلاعات باخبر باشند.

بیشتر "آقایان" که به نقش آنها اشاره شد، "فارغ التحصیل" مدرسه مذهبی حقانی می باشند. بسیاری از این "فارغ التحصیلان " به طور سنتی جذب مشاغل بالا، حساس و قدرتمند شده اند. مشاغل مهمی در قوه قضائیه، وزارت خارجه، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، بازرسی کل کشور و رده های بلند مرتبه مدیریتی. این مراکز همه و همه در اختیار دانش آموختگان این مدرسه ایدئولوژیک قرار می گیرد.

نمونه بارز و شناخته شده این جمعیت، احمد جنتی می باشد. آمصباح یزدی نیز مثال دوم. ایشان به سال 1964 میلادی (معادل 43 سال پیش) یکی از بنیان گذاران این مدرسه مذهبی و ایدئولوژیک بود و امروز بعد از تمام این سالها هنوز هم یکی از مدیران مهم و از تصمیم گیرندگان اصلی مدرسه حقانی می باشند. از مدیران و اساتید که بگذریم، نوبت به شاگردان می رسد، شاگردانی قاعدتا سفارشی و نورچشمی. شاگردان این مدرسه هیچ گاه نگرانی اشتغال ندارند و در هر شرایطی که باشند از مواهب پیشکسوتان و یاران دبستانی شان برخوردار می شوند.

احمدی نژاد هم یکی از همان شاگردانی است که نسبت به پدر معنوی خود بسیار قدرشناس بوده است و پس از رسیدن به کرسی قدرت نیز، تغییری در منش استاد و شاگردی اش پدید نیاورده است. اشارات روزانه رئیس جمهور به افاضات و راهنمائی های آیت الله مصباح، زبان زد دوستان و همکاران ایشان می باشد.

رضایت و تایید "مقام رهبری" از دانش آموختگان این مدرسه ایدئولوژیک بارها به اثبات رسیده است. به طور مثال معرفی اصغر حجازی (رئیس دفتر مقام رهبری) به این مدرسه برای ادامه تحصیلات حوزه ای از دلایل عمده توجه ایشان به این مجموعه می باشد. تحصیل حجازی در مدرسه حقانی موجب آشنایی ایشان با دیگر شخصیت مهم این خانواده یعنی محمد ری شهری وزیر اطلاعات سابق شد.

محمد ری شهری با حفظ مشاغل بسیار مهم و پول ساز چون ریاست سازمان حج، تولیت حضرت عبدالعظیم را نیز هم زمان بعهده دارند .ایشان به عنوان یکی از اصلی ترین حامیان انتخاباتی آقای رئیس جمهور احمدی نژاد بود. هر دوی این مجموعه های پول ساز هم رسماً از منابع مالی مدرسه حقانی می باشد.

وزیر اطلاعات فعلی محسنی اژه ای و وزیرسابق کشور پور محمدی، نیز، هر دو از شاگردان بنام "استاد" مصباح یزدی بوده‌اند و به همین دلیل به اذن استاد مشاغل حساس کابینه دولت را در اختیار گرفتند .

"حسین زاده حجازی" حالا بعد از پایان آموزش های لازم زیر نظر استاد مصباح، با چراغ سبز آقای خامنه ای راهی معاونت سپاه شده اند تا ساختار نظامی را با دیدگاه های "حقانی" نو سازی کنند.

رابطه رهبری با مدرسه حقانی و دانش آموختگانش رابطه ای عجیب است. ایشان از نفوذ بسیار حقانی در ساز و کار حاکمیت باخبر است و می داند دوستی با آنها بسیار سودمندانه تر از دشمنی است، اما در عین حال نمی تواند منکر خطر و برنامه های خطرناک سیاسی فردای آنها شود.

احمدی نژاد با جسارت بیشتری که بعد از به قدرت رسیدن پیدا کرده است، تا کنون کوشیده است تا کنترلی نسبی بر رابطه خود و دیگر هم مدرسه ای هایش ایجاد کند. برکناری پور محمدی از وزارت کشور در راستای همین سیاست بوده است، گرچه این برکناری از دید بسیاری بی ادبانه و کینه توزانه ارزیابی شد. این برکناری، در ادامه و پس از عزل معاون همین وزارتخانه، یعنی سردار باقر ذوالقدر شکل گرفت. حساسیت و جابجایی های مکرر احمدی نژاد در این وزارتخانه رابطه مستقیم با سرنوشت سیاسی او در دور دوم انتخابات دارد و تا انتخابات بعدی زمان زیادی باقی نیست. ایشان به خوبی از این حقیقت آگاه است که رابطه سیاسی سپاه و بسیج با مدرسه حقانی، می تواند به راحتی شخص دیگری را بر مسند قدرت بنشاند و سر او را بی کلاه بگذارد. رفتن ذوالقدر به بسیج و برکناری او از مسند سیاسی، معانی بسیاری برای اهل سیاست داشت.

نقش "سردار" افشار که یکی دیگر از دانش آموخته های حقانی است در این میان بسیار اهمیت دارد . برکناری دو شخصیت بلند پایه مدرسه حقانی همچون پور محمدی و ذوالقدر از پست های سیاسی اتفاق مهمی است که باید آن را به خوبی درک کرد. احمدی نژاد اگر با افشار هم همین برخورد را داشته باشد به طور حتم بخش بسیاری از حمایت های سیاسی، معنوی و مالی مدرسه حقانی را از دست خواهد داد و این به احتمال قریب به یقین معنایی جز باخت در انتخابات آتی ریاست جمهوری نخواهد داشت.

رهبری و احمدی نژاد هر دو از قدرت دستان مخفی و قدرتمند مردان مدرسه حقانی با خبرند. مدرسه حقانی سالهاست برای به قدرت رسیدن برنامه ریزی کرده و منابع مالی بسیاری را در این راستا در اختیار گرفته است .

حقانی و تفکر سیاسی و مذهبی اش بسیار خطرناک و غیر ملی است و اساساً دغدغه این کهنه پرستان خرافاتی، هیچ چیز جز قدرت مطلقه نیست .اینها کوچکترین اعتقادی به مردم و از همه مهمتر آزادی انسان ندارند و برای اهداف بلند مدت خود هر چه لازم باشد انجام خواهند داد