دارالترجمه زبان یاجوج و ماجوج
http://che-0-che-0-che.blogspot.com/
" از نيمه دهه 80 خورشيدي، بويژه با آغاز به کارکمپين يک ميليون امضاء و ارتباط جدي و «چهره به چهره» ميان کنشگران جنبش زنان با افراد جامعه در کوچه و خيابان، بسياري از تصاوير قديمي در خصوص دين دگرگون شده است. ديگر به سادگي نمي توان با لقب هايي همچون سکولار/اسلامگرا، فعالان جنبش را از هم منفک ساخت...
پس از ظهور کمپين يک ميليون امضاء و حضور فعالان جنبش زنان در خيابان و فضاهاي عمومي، بسياري از کنشگران جنبش با «دين غير رسمي عامه مردم» (دين در عرصه زندگي روزمره) آشنا شده اند. ديني که قبل از شروع به کار کمپين، از چشم بسياري از فعالان جنبش زنان به دور مانده بود...
دين عامه مردم معمولاً دين مغلوب و حاشيه است، يعني مذهبي است که همواره سعي کرده «سختي هاي دين رسمي» را که دين قاعده و قدرت است، با گذاشتن استثناهايي تلطيف کند تا بتواند زندگي «راحت تري» داشته باشد. ... به زعم برخي نيز دين عامه «دين فايده گرا»ست. رابطه با خدا، رابطه بده و بستان است... درحاليکه دين روشنفکران و روحانيون، دين بي واسطه است. اينان اگر به سراغ دين مي روند اول به سراغ مرکز (خدا)، و کتاب مقدس، و اصول دين مي روند... دين عامه دين غيرعقلانيت است و به همين دليل دين اميدواري است. زيرا اميد، عقلاني نيست ...
به هرحال، از زماني که کنشگران جنبش زنان در جريان برنامه کمپين يک ميليون امضاء از دايره تنگ محافل روشنفکري خارج شدند... ناگزير از ارتباط و تعامل با مذهب غيررسمي مردم خود هستند... از اين رو، بحث ها و چالش هاي متعددي ميان کنشگران با گرايش هاي نظري گوناگون در جنبش زنان (داخل و خارج از کشور) در گرفته است تا طرز برخورد متفاوت اعضاي کمپين و نيز چگونگي برقراري اين ارتباط از سوي جنبش زنان هضم شود... که ديگر نمي توان به سهولت بر اساس دوگانه لائيک/اسلامي در قبال مسئله دين موضع گيري کرد...
وقتي کنشگران کمپين يک ميليون امضاء سخن از آن مي گويند که «اسلام با حقوق زنان در تضاد نيست» در واقع، «موقعيتي متفاوت» از آنچه پيش از اين بوده را مطرح مي کنند.. (و چه فاکتوري مهم تر از اين که مثلاً بعد از استقرار جمهوري اسلامي، قوانين به ضرر زنان تغيير کرده است)، ...
جمله «اسلام با حقوق زنان در تضاد نيست»
در قالب «بيان يک خواست و آرزو»
و به منظور ايجاد تغييرات اجتماعي به کار مي رود و به واقعيت امروز ارجاع دارد...
براي درک واقعيت امروز مثالي بياوريم...
اين آرزويي است که
زنان مسيحي اعصار گذشته
نيز در دل داشتند و مسيحيت شان را با توجه به اين آرزو اصلاح کردند و با حقوق و خواسته هايشان به تدريج انطباق دادند... به هرحال اين آرزو و خواسته زنان که در کمپين يک ميليون امضاء متبلور شده، به نوعي تفسيري بيرون از چهارچوب هاي دين رسمي ارائه مي کند (تفسير برون ديني)" !
آشپزخانه شکوه مند نیو (!) سکولاریسم قمری نوری نو
http://www.newsecularism.com/2008/0408-B/041008-Madrese-ye-Feministi.htm
پنج شنبه 22 فروردين 1387 ـ 10 آوريل 2008
http://che-0-che-0-che.blogspot.com/
اسلام "شکوه مند" حاج خانومای
آشپزخانه ی "نیو (!) سکولاریسم" قمری نوری نو
با
" هضم "خواست و آرزو»ی زنان مسيحي اعصار گذشته "
در تضاد نيست
آشپزخانه ی "نیو (!) سکولاریسم" قمری نوری نو
با
" هضم "خواست و آرزو»ی زنان مسيحي اعصار گذشته "
در تضاد نيست
خوداموز
هضم "خواست و آرزو» ی
کمپين "برون دینی(!)" يک ميليون امضایی
حاج خانومای
خجالتی
آشپزخانه ی
"نیو (!) سکولاریسم" قمری نوری نو
هضم "خواست و آرزو» ی
کمپين "برون دینی(!)" يک ميليون امضایی
حاج خانومای
خجالتی
آشپزخانه ی
"نیو (!) سکولاریسم" قمری نوری نو
" از نيمه دهه 80 خورشيدي، بويژه با آغاز به کارکمپين يک ميليون امضاء و ارتباط جدي و «چهره به چهره» ميان کنشگران جنبش زنان با افراد جامعه در کوچه و خيابان، بسياري از تصاوير قديمي در خصوص دين دگرگون شده است. ديگر به سادگي نمي توان با لقب هايي همچون سکولار/اسلامگرا، فعالان جنبش را از هم منفک ساخت...
پس از ظهور کمپين يک ميليون امضاء و حضور فعالان جنبش زنان در خيابان و فضاهاي عمومي، بسياري از کنشگران جنبش با «دين غير رسمي عامه مردم» (دين در عرصه زندگي روزمره) آشنا شده اند. ديني که قبل از شروع به کار کمپين، از چشم بسياري از فعالان جنبش زنان به دور مانده بود...
دين عامه مردم معمولاً دين مغلوب و حاشيه است، يعني مذهبي است که همواره سعي کرده «سختي هاي دين رسمي» را که دين قاعده و قدرت است، با گذاشتن استثناهايي تلطيف کند تا بتواند زندگي «راحت تري» داشته باشد. ... به زعم برخي نيز دين عامه «دين فايده گرا»ست. رابطه با خدا، رابطه بده و بستان است... درحاليکه دين روشنفکران و روحانيون، دين بي واسطه است. اينان اگر به سراغ دين مي روند اول به سراغ مرکز (خدا)، و کتاب مقدس، و اصول دين مي روند... دين عامه دين غيرعقلانيت است و به همين دليل دين اميدواري است. زيرا اميد، عقلاني نيست ...
به هرحال، از زماني که کنشگران جنبش زنان در جريان برنامه کمپين يک ميليون امضاء از دايره تنگ محافل روشنفکري خارج شدند... ناگزير از ارتباط و تعامل با مذهب غيررسمي مردم خود هستند... از اين رو، بحث ها و چالش هاي متعددي ميان کنشگران با گرايش هاي نظري گوناگون در جنبش زنان (داخل و خارج از کشور) در گرفته است تا طرز برخورد متفاوت اعضاي کمپين و نيز چگونگي برقراري اين ارتباط از سوي جنبش زنان هضم شود... که ديگر نمي توان به سهولت بر اساس دوگانه لائيک/اسلامي در قبال مسئله دين موضع گيري کرد...
وقتي کنشگران کمپين يک ميليون امضاء سخن از آن مي گويند که «اسلام با حقوق زنان در تضاد نيست» در واقع، «موقعيتي متفاوت» از آنچه پيش از اين بوده را مطرح مي کنند.. (و چه فاکتوري مهم تر از اين که مثلاً بعد از استقرار جمهوري اسلامي، قوانين به ضرر زنان تغيير کرده است)، ...
جمله «اسلام با حقوق زنان در تضاد نيست»
در قالب «بيان يک خواست و آرزو»
و به منظور ايجاد تغييرات اجتماعي به کار مي رود و به واقعيت امروز ارجاع دارد...
براي درک واقعيت امروز مثالي بياوريم...
اين آرزويي است که
زنان مسيحي اعصار گذشته
نيز در دل داشتند و مسيحيت شان را با توجه به اين آرزو اصلاح کردند و با حقوق و خواسته هايشان به تدريج انطباق دادند... به هرحال اين آرزو و خواسته زنان که در کمپين يک ميليون امضاء متبلور شده، به نوعي تفسيري بيرون از چهارچوب هاي دين رسمي ارائه مي کند (تفسير برون ديني)" !
آشپزخانه شکوه مند نیو (!) سکولاریسم قمری نوری نو
http://www.newsecularism.com/2008/0408-B/041008-Madrese-ye-Feministi.htm
پنج شنبه 22 فروردين 1387 ـ 10 آوريل 2008
بزودی در گوی ا.ن یوز