Sunday, April 13, 2008

هم آوا: انفجار شیراز و اظهارات ضد و نقیض

سجاد نیکنام
هم آوا
http://hamava01.blogfa.com/



انفجار شیراز و اظهارات ضد و نقیض!




با توجه به حادثه غم انگیز انفجار حسینیه سیدالشهدای شیراز و در حالی که خبر این انفجار ظرف چند دقیقه به یکی از مهمترین خبر خبرگزاریها و رسانه های جهان تبدیل میشود، معلوم نیست چرا سیمای جمهوری اسلامی ایران تا ساعتها پس از این حادثه، درباره آن سکوت کرده و آن را با سانسور خبری همراه میسازد؟! گویا کشته و مجروح شدن بیش از یکصد ایرانی در انفجار مرموز شیراز، از اهمیت خاصی برای مسئولین رسانه ملی برخوردار نبوده و یا شاید هم این اقدام سوال برانگیز، به نوعی شائبه ممنوع التصویر بودن مسئول کانون رهپویان وصال (حسینیه سیدالشهدا) بنا به ادعای برخی سایتها را تقویت میکند!

جالب اینکه هنوز رسماً تروریستی بودن کشتار هم میهنانمان تائید نشده و اظهارات ضد و نقیضی از سوی مسئولین در این زمینه منعکس شده است و حتی ابراهيم عزيزي رئيس شوراي تامين شيراز با رد خبرهاي پراكنده‌ رسانه‌ها، بمب‌گذاري در حادثه شب گذشته شيراز را تأييد نکرده و تاکید کرده که نه تنها كسي بازداشت نشده بلكه هنوز هيچ فرد يا گروهي، مسئوليت انفجار را نیز عهده‌دار نشده است. وی همچنین علت حادثه مذکور را، مواد منفجره معرفی کرده ولی در عین حال نسبت به اينكه حادثه يك اقدام خرابكارانه بوده يا با توجه به نگهداري تسليحات نظامي و بر اثر يك حادثه اتفاق رخ داده، ابراز تردید کرده است.

سردار علی معيدی فرمانده انتظامی فارس‏ نیز هرگونه خرابكاری و اقدام ضد امنيتی در اين حادثه را منتفی دانسته و اعلام كرده که احتمالا علت اين حادثه به دليل سهل انگاری در نگهداری مهمات باقی مانده بوده است، چون چندی پيش در همين محل يك نمايشگاه در وصف دفاع مقدس برپا شده بود که چنین اظهار نظری، ناقض گزارش خبرگزاری فارس مبنی بر انفجار بمبی دست ساز در این حادثه میباشد.

اما حجت الاسلام انجوي نژاد سخنران این جلسه، اظهار داشته که شخصی مواد منفجره را در زیر قفسه ای که مربوط به نمایشگاه معراج شهدا میباشد، قرار داده و چون در این قفسه آثاری از شهدا من جمله لباس، پوتین، چکمه، کلاه آهنی، پوکه های خمپاره منور و پوکه توپ به عنوان گلدان استفاده شده بود، با انفجار، اینها تبدیل به ترکش شده و متاسفانه منجر به جراحت شدید و شهادت جمعی از دوستانمان شد و در بررسی دقیق با توجه به اینکه در زیر قفسه، چاله ای ایجاد شده است معلوم گرديده که در آن مکان مواد منفجره کار گذاشته شده است.

آیت الله حائری نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس نیز اظهار داشته که هیچ مواد منفجره ای در نمایشگاه معراج شهدا وجود نداشته و تمام قدرت این انفجار به قفسه ای بوده است که به عنوان ترکش بعد از انفجار عمل کرده و موج انفجار به قدری شدید بوده که قفسه 600 کیلویی را پرتاب کرده و نفراتی را قطعه قطعه و در سقف حسینه شکاف عظیمی ایجاد کرده كه طبیعتا ميتوان نتيجه گرفت كه مقدار مواد منفجره زیاد بوده است.

همچنین عليرضا كاربار مسئولان كميته اطلاع رساني كانون ره پويان وصال شيراز در خصوص وقوع حادثه بمبگذاري در حسينيه سيدالشهداي اين شهر اعلام كرده که طبق بررسيهاي انجام شده توسط نيروهاي امنيتي و مسئولين ذيربط استان فارس، بمب دست ساز قوي كه در يك كيف سامسونت و در انتهاي حسينيه در قسمت برادران جاسازي شده بود، موجب انفجار و كشته و زخمي شدن تعداد زيادي از هموطنان شده است.

حسينيه سيد الشهدا